۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۲۶۸۸۴
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه طرح جامع پدافند غیرعامل در کهگیلویه و بویراحمد اجرا نشد، گفت: این طرح برای اجرا نیازمند ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار است.
به گزارش پایداری ملی، شاهرخ کناری در نشست شورای پدافند غیرعامل استان  با ابراز گلایه از عدم حضور مدیران در این نشست، اظهار داشت: علی رغم اهمیت پدافندغیرعامل مدیران نه تنها در این نشست حضور پیدا نمی‌کنند بلکه حتی حاضر به فرستادن معاون خود نیز در این جلسات نیستند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به طور قطع تصمیم‌های مهم و سرنوشت‌سازی در این جلسات گرفته می‌شود که نیازمند نظر مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی است، گفت: برخی از مدیران نیز با فرستادن کارشناس علاوه بر بی‌توجهی به جلسات خود را از پذیرش مسئولیت نیز مبرا می‌کنند.

وی عنوان کرد: به جز اداره کل راه و شهرسازی استان هیچ دستگاه اجرایی برای انجام پروژه‌های عمرانی خود هیچگونه استعلامی از پدافند غیرعامل دریافت نکردند.

کناری تصریح کرد:هر دستگاه اجرایی  براساس قانون باید یک درصد از اعتبارات خود را به پدافند غیرعامل جهت مصونیت سازی زیرساخت‌های حوزه خود هزینه کنند.

وی بیان کرد: تفاهم نامه‌ای بین سازمان نظام مهندسی، اداره کل راه و شهرسازی و پدافندغیرعامل جهت مقررات ملی ساختمان و مبحث ۲۱ منعقد شده است.

کناری با اشاره به اینکه برخی از پروژه‌های عمرانی استان از جمله مساجد و مدارس فاقد طرح خروج اضطراری است، ابراز کرد: انتظار می‌رود مسئولان پیش از آنکه حادثه ناگوار و غیرقابل جبران در استان پیشامد کند پیش بینی‌های ایمنی و کارشناسی‌های لازم را در این حوزه بیاندیشند.

وی با بیان اینکه اخباری مبنی بر شایع بودن سرطان معده در استان وجود دارد، گفت: پزشکی قانونی تا کنون اطلاعاتی مبنی بر این مسئله به ما ارائه نداده است و عدم حضور آنها در این نشست خود جای تامل دارد.

کناری تاکید کرد: آزمایشگاه مرجع استان فاقد بسیاری از امکانات ویژه این حوزه است و به طور قطع اگر بسیاری از این تجهیزات در این واحد مستقر بود می‌توانستیم علت بسیاری از فوتی‌ها را که ناشی از عوامل زیستی و بیولوژیکی است را شناسایی کنیم.

وی بیان کرد: هیچ کدام از دستگاه‌های اجرایی استان یک فضای فیزیکی را به پدافند غیرعامل اختصاص نداده اند و این مسئله یک ضعف است و انتظار می‌رود به دلیل اهمیت بالای این موضوع حتما یک اتاق از فضای اداری هر دستگاه به کارشناس این حوزه واگذار شود.

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حادثه خبر نمی‌کند و ما باید مصون سازی کنیم، گفت: یکی از زیرساخت‌های این کار پیش بینی نانوایی سیار در هر شهرستان برای مواقع اضطراری است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه طرح جامع پدافندغیرعامل در تمای استان‌های کشور یا در حال دفاع و یا انجام فاز ۲ تا ۳ هست، تصریح کرد: متاسفانه این طرح در استان اجرا نشده است و اجرایی شدن آن نیازمند ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر