۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۲۶۸۸۲
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایجاد زیرساخت‌های پدافند غیرعامل یکی از نیازهای مهم استان است و این حوزه توسعه می‌یابد.

به گزارش پایداری ملی، فتاح محمدی ظهر امروز در نشست شورای پدافند غیرعامل استان اظهار داشت: پدافند یک مجموعه اقدامات پیشگیرانه مبنی بر توانمندسازی، مصونیت‌سازی و کاهش آسیب‌های ناشی از بلایای طبیعی است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید در مقابل تهدیدهای انسان ساز که دشمن خارجی طراحی می‌کند خود را بیمه کرده و تمامی جوانب سخت‌افزاری و نرم افزاری این حوزه را مدنظر قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه طرح آمایش سرزمینی یک طرح زیربنایی جهت توسعه کشور و به تبع آن استان است، تصریح کرد: انتظار می‌رود این طرح هرچه زودتر در استان اجرایی شود و شرایط خاص از جمله مسائل بحرانی و سایر مشکلات در این حوزه پیش بینی شود.

معاون استاندار با بیان اینکه پدافند غیرعامل می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات استان باشد، عنوان کرد: باید در این حوزه از کارشناسان توانمند و خبره استفاده شود.

محمدی تصریح کرد: یکی از مصوبات این نشست انجام استعلام پدافندی از پروژه‌های عمرانی است و این مسئله باید از امروز در تمامی پروژه‌های عمرانی پیش بینی شود.

وی با بیان اینکه استان‌های کمتربرخوردار سال ها چوب ماده 180 را می‌خورند، گفت: انتظار می‌رود این توزان در بین استان‌ها برقرار شود و میانگین برخورداری‌ها نزدیک‌تر شود.

محمدی با اشاره به مشکلات حوزه منابع طبیعی تصریح کرد: یکی از بهترین اقدامات جهت آگاهی و تنویر افکارعمومی بهره‌گیری از قدرت رسانه‌ها و مسئله فرهنگ سازی و آموزش است  بنابراین مسئولان منابع طبیعی پیرامون این مسئله نشست‌های متعددی را به صورت مستقیم با مردم در برنامه‌های زنده تلویزیونی از شبکه استانی دنا داشته باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر