۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۲۶۸۷۲
بنیامین نتانیاهو در مصاحبه با فاکس نیوز مدعی شد توافق هسته‌ای، ایران را به سلاح هسته‌ای نزدیک‌تر کرد.
به گزارش پایداری ملی،  به نقل از فاکس نیوز؛ "بنیامین نتانیاهو"، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز مدعی شد توافق هسته‌ای راه را برای دستیابی ایران به بمب اتم هموار کرده است. نتانیاهو همچنین اذعان کرد با "باراک اوباما"، رئیس جمهور پیشین آمریکا، بر سر مسئله ایران اختلاف نظرات عمیق و بنیادی داشته است.
 
مصاحبه نتانیاهو با "شان هانیتی"، مجری فاکس نیوز، در بیت‌المقدس انجام شد و نخست وزیر 67 ساله رژیم صهیونیستی در ادامه سخنانش مدعی شد: همکاری‌هایی که با اوباما داشتیم را ارج می‌نهم؛ اما ما در مسائل زیادی با یکدیگر اختلاف نظر داشتیم و مهمترین آن موضوع ایران بود. فکر می‌کنم توافق هسته‌ای راه را برای دستیابی ایران به بمب هموارتر کرد.

 این توافق همچنین به ایران فرصت داد با دریافت میلیاردها دلار پول، اقتصاد خود را تقویت کند. این پول‌ها نه تنها موجب شد منابع مالی برای ادامه دادن برنامه هسته‌ای ایران تامین شود؛ بلکه به یک منبع مالی جدید برای فعالیت‌های مداخله‌جویانه ایران در منطقه تبدیل شد که از زمان امضای توافق بیشتر هم شده‌اند.

 نتانیاهو گفت: این مهم است که درک درستی از موضوع داشته باشیم. رئیس جمهور ترامپ درک درستی از ماجرا دارد.
 
نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار بکارگیری همزمان اقدامات سیاسی، دیپلماتیک و تحریم‌های اقتصادی علیه برنامه هسته‌ای ایران شد و ادامه داد: حتی اقدام نظامی نیز درمورد ایران مطرح است؛ همانطورکه ترامپ درمورد حمله شیمیایی سوریه، به عنوان یک متحد ایران، واکنش نظامی انجام داد. این یک تغییر مهم در رویکرد آمریکا است.
 
نتانیاهو در ادامه گفت: توافق هسته‌ای سال 2015 موجب شد بسیاری از کشورهای عرب از ترس ایران هسته‌ای با اسرائیل متحد شوند، موضوعی که تا یک دهه پیش اصلا ممکن نبود.
 
نتانیاهو همچنین مدعی شد: اینکه توافق هسته‌ای به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را بدهد، به هیچ عنوان از سوی ما پذیرفته نیست و اجازه نمی‌دهیم چنین اتفاقی رخ دهد. بسیاری از کشورهای منطقه درمورد تهدید هسته‌ای ایران با یکدیگر اتفاق نظر دارند و این موضوع موجب شده طرز تفکر آنها در قبال اسرائیل تغییر کند. 
 
نتانیاهو در پایان مدعی شد: به همین ترتیب، دیدگاه ترامپ نیز درمورد ایران تغییر کرده است.

ما به روشنی دریافته‌ایم که چالش‌های مشترکی با یکدیگر داریم و بزرگترین این چالش‌ها، تهدید نظامی از سوی نیروهای شیعه تحت فرمان ایران و نیروهای سنی تحت فرمان داعش است.

بسیاری از کشورهای عرب این موضوع را دریافته‌اند و ما هم در اسرائیل متوجه آن شده‌ایم. می‌توانم بگویم، امروز واشنگتن به خوبی از این خطر آگاه است و این یک تغییر مهم به حساب می‌آید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر