۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۲۶۸۴۲
مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری گیلان خبر داد:
مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری گیلان از برگزاری اولین همایش کشوری پدافند غیر عامل در حوزه مردم محوری در بندر آستارا خبر داد و گفت: این همایش آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.
به گزارش پایداری ملی از بندر آستارا، امیر مرادی، مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری گیلان امروز( ۳۰ فروردین) در جلسه شورای پدافند غیر عامل آستارا که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهارکرد: استان گیلان در پدافند غیرعامل از رتبه ۳۰ کشوری به رتبه یک کشوری ارتقاء پیدا کرده است.
 
وی با اشاره به اینکه این موفقیت در سایه تعامل و همکاری بین سازمان‌های مردم‌نهاد و شناخت سرمایه‌ها و منابع استان به دست آمده است، افزود: شورای پدافند غیرعامل در حوزه مدیریت بحران در این استان با همکاری و تعامل دستگاه های اجرایی و سازمان های مردم نهاد کارنامه قابل قبولی داشته است.
 
مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری گیلان با بیان اینکه بحران سنبل آبی در تالاب های گیلان با بهره گیری از توان سازمان های مردم نهاد برطرف شد، تصریح کرد: سنبل ‌آبی تالاب‌های گیلان همچون تالاب عینک، تالاب شفت، تالاب انزلی و تالاب فومن را مورد هجوم قرار داده بود که تالاب عینک در مدت یک ماه و تالاب شفت در مدت یک هفته با مشارکت سازمان‌های مردم ‌نهاد و دستگاه‌های اجرایی از وجود سنبل آبی پاکسازی شدند.
 
مرادی یکی از مشکلات اساسی شهرستان آستارا را نبود طرح تفصیلی جامع شهری دانست و بر تهیه این طرح توسط مدیران شهرستان تاکید کرد.
 
وی بر استفاده درست از ظرفیت های مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها در بحث پدافند غیر عامل تاکید کرد و افزود: پدافند غیرعامل می‌تواند به حلقه اتصال پایان ‌نامه‌های دانشگاهی با بدنه دولت تبدیل شود.
 
مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری گیلان در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری اولین همایش کشوری پدافند غیر عامل در حوزه مردم محوری در بندر آستارا خبر داد و تصریح کرد: این همایش آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه استان گیلان اولین استانی بود که نسبت به برگزاری همایش پدافند غیرعامل در حوزه دریای خرز اقدام کرد، افزود: در این همایش به ظرفیت‌ها و پتانسیل های موجود در دریای خزر اشاره و فعال شدن گردشگری  در این دریا و ایجاد بزرگترین آکواریوم در دریای خزر از نتایج این همایش بود.
 
مرادی با بیان اینکه از اعتبارات دستگاه های دولتی یک درصد به بخش پدافند غیر عامل اختصاص پیدا می‌کند، گفت: با بهره گیری از ظرفیت و پتانسیل دستگاه های دولتی می‌توان باعث تحقق اهداف پدافند غیر عامل شد.
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر