۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۲۶۸۳۴
رنجکش:
فرماندار بندر مرزی آستارا از تدوین اطلس پدافند غیرعامل شهرستان خبر داد.
به گزارش پایداری ملی، منطقه گیلان، «دکتر یونس رنجکش» در شورای پدافند غیرعامل شهرستان مرزی بندر آستارا که با حضور مدیر کل پدافند غیرعامل استان گیلان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: جمع آوری اطلاعات ادارات مختلف نیز در حوزه برنامه ریزی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه اطلس پدافند غیرعامل شهرستان نیز در حال تدوین است، افزود: اطلاعات کامل مورد نیاز این اطلس باید با در نظر گرفتن تمهیدات، فرصت ها و چالش های سازمان و یا اداره مربوطه و با ارائه راهکارهای پیشنهادی، تا پایان اردیبهشت ماه سالجاری به فرمانداری ابلاغ گردد.

وی با تأکید بر اینکه روسا باید برنامه های مهم و کارشناسی شده زیر مجموعه خود را به ترتیب اولویت ها، در ابتدای سال تدوین و در طول سال اجرایی نمایند، توضیح داد: با ظرفیت های موجود در سطح شهرستان، قادر هستیم در مقابل تهدیدات بایستیم.

فرماندار آستارا در بخش دیگر سخنان خود، آموزش های مردم محور را از مهمترین برنامه های شورای پدافند غیرعامل شهرستان برشمرد و خاطر نشان کرد: از حضور و فعالیت تشکل های مردم نهاد نیز در شهرستان حمایت می شود، زیرا که در آموزش و تحقق اهداف پدافند غیر عامل نقش تأثیرگذاری را دارند.

وی ضمن دعوت از رسانه ها جهت مشارکت در این حوزه، یادآور شد: فرمانداری آستارا آمادگی کامل دارد تا در برگزاری اولین همایش کشوری پدافند غیرعامل در حوزه «مردم محور» که با حضور دانشگاه های شهرستان در آبان ماه سالجاری برگزار می شود، مشارکت نماید.

دکتر رنجکش در بخش پایانی سخنان خود به تشریح جزئیات طرح «دوشنبه بازار» پرداخت و عنوان کرد: این طرح با هدف اشتغال زایی و فروش تولیدات زنان سرپرست خانوار به عنوان پایلوت کشور در استان گیلان انجام شد و آستارا نیز آمادگی لازم جهت برگزاری این طرح را در سطح شهرستان دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر