۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۲۶۸۳۱
در سال گذشته حملات سایبری و هک های در رابطه با حساب شخصی مارک زاکربرگ، جی میل و هم چنین هک هایی در رابطه با حساب های شخصی ورزشکاران المپیک صورت گرفت، اما در سال ۲۰۱۷ که هنوز چیزی از آن نگذشته است، شاهد حملات سایبری بسیار بزرگی بوده ایم.
به گزارش پایداری ملی، سال گذشته هکر ها توانسته بودند در زمینه های بسیار زیادی هک هایی انجام دهند که در بسیاری از موارد باعث اختلال در بسیاری از زمینه ها شده بود امسال با شروع خود، حملات سایبری زیادی را در بر داشته است، هک هایی نظیر، حمله به حساب کاربران جی میل، هک های گروه هکر OurMine و بسیاری از حملات دیگر تنها در چندماهه گذشته از سال ۲۰۱۷ صورت گرفته است.

Gmail

هک شدن اطلاعات شخصی از طریق ایمیل ها یکی از رایج ترین روش های اخاذی و سو استفاده است، در آخرین حمله سایبری به اطلاعات کاربران جی میل هکر ها با استفاده از یک فایل PDF و ارسال آن برای کاربران جی میل به راحتی اطلاعات آن ها را مورد دست‌کاری قرار داده بودند. کافی بود شما به عنوان یک کاربر کمی کنجکاو شده و بر روی فایل PDF کلیک می کردید تا هکر به راحتی به سیستم شما نفوذ پیدا می کرد. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که با نگاه کردن به آدرس اینترنتی صفحه ای می توان به راحتی دریافت این صفحه مطمئن است یا خیر ولی بسیاری از افراد که کارهای روزانه ای را با ایمیل خود انجام می دهند از این موضوع اطلاع ندارند و دچار آسیب می شوند.

مسابقات WWE

در سال گذشته گروه هکر های OurMine در حملات سایبری پیشتاز بود و توانست در بسیاری از زمینه ها هکر های بسیار بزرگی را انجام دهد و حساب بسیاری از مدیران را مورد بررسی قرار دهد. یکی از این مدیران بسیار بزرگ مارک زاکر برگ بود که حساب شخصی او توسط این تیم هک شده بود.

اولین قربانی هک های این گروه در سال ۲۰۱۷، مسابقات کشتی WWE بود. در ۲۸ ژانویه، حساب توییتر WWE مورد تجاوز واقع شد، و حتی حساب های وابسته به این مسابقه جهانی نیز هک شدند و این حمله سایبری در زمینه بسیار وسیعی صورت گرفت. در زمان حمله WWE از طریق حساب های دیگر به فالوور های خود گوشزد کرده بود که حساب توییتر این سازمان هک شده است، بعد از چندین ساعت متخصصان نتوانستند که این حساب را از زیر دست گروه هکر ها بیرون بیاورند ولی گروه هکر های OurMine خود این حساب کاربری را پس داد و در پیامی این موضوع را مطرح کرد که هدف ما تنها سنجیدن میزان امنیت شما بود که شما شکست خوردید!

CNN

پس از هک گروه OurMine در ۲۸ ژانویه، روز بعد، بعد از WWE نوبت به CNN رسید. در روز ۲۹ ژانویه این گروه هکر فیس بوک CNN را هدف گرفت. دوباره باز هم شاهد پیامی بودیم که OurMine در توییتر WWE گذاشته بود، ما فقط می خواستیم امنیت شما را بسنجیم!

هواپیمایی INDIGO

هواپیمایی هندی INDIGO دو بار مورد حمله سایبری قرار گرفت. حساب توییتر این ایرلاین چیزی حدود ۱۰۰۰۰۰ دنبال کننده دارد، این حساب حک شد و به نام @activevibezzz1 تغییر نام یافت.
متأسفانه کمپانی نتوانست تا حساب توییتر خود را پس بگیرد و برای باز کردن مجدد حساب توییتر با همان نام قبلی دچار مشکل شده بود به همین دلیل نام @IndiGo6e برای خود انتخاب کرد. ولی برای بار دوم هکر ها به حساب دوم هم وارد شدند و دوباره فالوور های این گروه هواپیمایی از دست رفت.

صدها حساب توییتر

در سال ۲۰۱۷ حساب بسیاری از کاربران توییتر مورد تجاوز قرار گرفت و در این میان نام افراد مشهور نیز دیده می شد، یکی از این افراد معروف، جاستین بیبر خواننده جوان بود.

در میان دشمنی دیپلماتیک رجب اردوغان با هلند و آلمان، هکر های ترکیه ای دست به اقدامی زدند و در رابطه با انتخابات ۱۶ آوریل شیطنت هایی کردند. هکر ها در فضای مجازی برای بالا بردن اعتبار اردوغان دست به انتشار هشتگ هایی در حساب کاربری او کردند که شامل #Nazihollanda و #Nazialmanya به معنی هلند نازی و آلمان نازی کردن و نشان های هیتلر را در کنار نام آلمان و هلند به کار می بردند.

اما این تنها شیطنت هکر ها در سال ۲۰۱۷ در رابطه با حساب های کاربری توییتر نبوده است بلکه بسیاری از برندهای مشهور، سازمان ها و ارگان ها در سال ۲۰۱۷ هک شده اند و در باز پس گرفتن صفحه خود در شبکه اجتماعی توییتر دچار مشکل هایی شده اند.

از قربانیان هک های حساب های توییتر در سال ۲۰۱۷ می توان به حساب کاربری دانشگاه دوک، جاستین بیبر؛ یونیسف، گروه بهداشت انگلستان، اداره پلیس آتلانتا، نایک اسپانیاو بسیاری از حساب های دیگر نام برد.

GameStop

کمپانی GameStop که در زمینه بازی های ویدئویی فعالیت دارد در سال ۲۰۱۷ هک شد. در این وب سایت بسیاری از مشتریان به صورت آنلاین خرید می کنند و بدون شک اطلاعات بسیاری از کاربران در این سایت قرار خواهد داشت. حساب بسیاری از کاربران شامل اطلاعات حساب بانکی، رمز ها و بسیاری از اطلاعات دیگر هک شد و این اولین باری نبود که این وب سایت هک می شد در سال ۲۰۱۶ نیز این وب سایت مورد هجوم هکر ها قرار گرفته بود.

به صدا در آمدن آژیر مرکز هواشناسی دالاس

در شب ۷ آوریل سال ۲۰۱۷ صدای آژیر مرکز هواشناسی دالاس به اشتباه به صدا در آمد. در واقع شرایط به هیچ وجه اورژانسی نبوده است و دلیلی برای به صدا در آمدن آژیر مرکز هواشناسی نبوده است و این آژیر به اشتباه به صدا در آمده است. این شهر ۱٫۳ میلیون جمعیت دارد و بدون شک با به صدا در آمدن آژیر حتی در نیمه شب هم اختلالاتی در شهر به وجود آمده است.

براساس آخرین اظهار نظر های رئیس این مرکز، به نظر می رسد این موضوع از طرف هکر ها برنامه ریزی شده باشد، هیچ اختلالی در مرکز مشاهده نشده است.




گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر