۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۲۶۸۱۷
مدیر کل پدافند غیرعامل استان سمنان:
در راستای الزامات و اهداف پدافند غیرعامل و مقابله با تهدیدات زیستی و بیوتروریسم، ایرج کارخائی مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان باتفاق کارشناسان اداره کل از سایت های کشت ارقام بومی و ذخایر ژنتیکی گندم ایران در منطقه اراضی و مزارع گرمسار و ایوانکی بازدید نمودند.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، در راستای الزامات و اهداف پدافند غیرعامل و مقابله با تهدیدات زیستی و بیوتروریسم، ایرج کارخائی مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان باتفاق کارشناسان اداره کل از سایت های کشت ارقام بومی و ذخایر ژنتیکی گندم ایران در منطقه اراضی و مزارع گرمسار و ایوانکی بازدید نمودند.

تامین محصولات غذایی سالم از اهداف پدافند زیستی است.

مدیرکل پدافند غیرعامل باتفاق کارشناسان اداره کل پدافند غیرعامل ضمن بازدید از مزارع تولیدی گندم از مجموعه کارگاههای بوجاری، شستشو، تولید جوانه، آسیاب و نانوایی از فرایند این واحد تولیدی بازدید نمودند.

در این بازدید طاهری مدیر تولید این مجموعه، ضمن گزارشی از فعالیت های شرکت تعاونی، مزایای استفاده از تولیدات خود که شامل گندم و جو که بصورت کاملا بومی از مرحله بذر تا مرحله نان مصرفی مردم می باشد، مطالبی را بیان نموده و خواستار حمایت مسئولین به منظور توسعه و گسترش آن برای تامین مواد غذایی سالم در جامعه شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل ضمن ارزشمند شمردن فعالیتهای واحد تولیدی، تولید گندم سالم و تبدیل آن به آرد تکاملی از مولفه های اصلی پدافند غیرعامل برای جلوگیری از تهدیدات زیستی و تامین مواد و محصولات سالم است، افزود این واحد تولیدی توانسته است در عمل با کشت ارقام بومی و عرضه محصولات خود بخصوص در عرصه نان مصرفی مردم که خوراک اصلی مردم است، یک فعالیتی پدافند زیستی را انجام دهد و با این روش زنجیره تولید را در روستا احیاء و اشتغالزایی و کارافرینی را در جامعه یکه در راستای اقتصاد مقاومتی و پدافند غیرعامل می باشد به منصه ظهور برساند.

تامین محصولات غذایی سالم از اهداف پدافند زیستی است.

همچنین مدیرکل پدافند غیرعامل در جلسه جمعبندی بازدید از بخش ایوانکی که بخشدار ایوانکی هم حضور داشت، خواستار حمایت مسئولین محلی از تولیدکنندگان بخصوص حمایت از شرکت تعاونی گروه تولیدی کشاورز نانوا و افزود همه باید تلاش کنیم تا از تولید کنندگانی که به سلامت غذایی مردم فعالیت و تلاش می کنند حمایت و برای بسط این الگوهای عملی که در راستای اقتصاد مقاومتی در جامعه می باشد، حمایت های اجتماعی را جلب کنیم. و در ادامه حسنی بخشدار ایوانکی نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیتها و پتانسیل های موجود در ایوانکی بر حمایت هر چه بیشتر از بخش تولید خصوصا در عرصه تامین مواد غذایی سالم تاکید کرد و افزود حضور و فعالیت تولید گران بویژه در بحث کشاورزی و روستایی یک فرصت مغتنم است که باید از این فرصت برای رشد و توسعه بخش ایوانکی بهره گرفت.

لازم به ذکر است این واحد تولیدی در راستای اقتصاد مقاومتی و تولید اشتغال 22 نفر بصورت مستقیم در این شرکت تولیدی اشتغال ایجاد کرده و از این بذر گندم 22 نوع محصول کاملا غنی تولید و بر استانهای سراسر کشور توزیع می نماید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر