۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۲۶۸۰۱
روحانی در مراسم رژه ارتش جمهوری اسلامی ایران؛
رئیس جمهور گفت: هرکجا منافع ملی است نیروهای مسلح در خط مقدم حفظ منافع ملی هستند.
به گزارش پایداری ملی، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در مراسم رژه ارتش جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز سه شنبه( 29 فروردین ماه) در جوار بارگاه حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: روز ارتش به معنای یادآوری ایثار و فداکاری دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول هشت سال دفاع مقدس و پاسداری آن‌ها از مرز و بوم این کشور در غریب به سی سال بعد از دوران دفاع مقدس است.

رئیس جمهور ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره بعد از انقلاب اسلامی در تاریخ ایران و جهان و همچنین در منطقه ما با نیکی و عظمت یاد می‌شود. 

وی تصریح کرد:‌ برخی از ارتش‌های دنیا نامشان یادآور دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر، نسل‌کشی، حمایت از ترویسم، کودتا و بی اعتنایی به نظرات ملت و قانون است اما ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور نظم، انضباط، ایمان و دفاع مشروع از سرزمین مقدس ایران و حرکت در چارچوب قانون و منافع و مصالح ملی است.

رئیس قوه مجریه با اشاره به این‌که ارتش جمهوری اسلامی ایران آزمون خود را در هشت سال دفاع مقدس پس داد، متذکر شد: هیچ عملیات بزرگی در هشت سال دفاع مقدس نمی‌یابید که از حرکت و پرواز هواپیماهای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای رساندن مهمات، تجهیزات و سلاح از مناطق دوردست جهان قوی نباشد.

روحانی با بیان این‌که هیچ عملیات بزرگی در دفاع مقدس نمی‌بینید مگر آن‌که هفته‌ها قبل از عملیات پرواز R4 را در آن منطقه شاهد بودیم، گفت:‌ با تحلیل عکس‌های این هواپیما، ‌طراحی نظامی و عملیاتی ما تکمیل می‌شد.

رئیس جمهور با اشاره به این‌که هیچ عملیات بزرگی در دفاع مقدس نمی‌بینید مگر آن‌که پشتیبانی هواپیماهای نیروی هوایی، توپخانه نیروی زمینی و هوانیروز را در کنار رزمنده‌های ما می‌بینید، ادامه داد:‌ هیچ عملیات بزرگی در دفاع مقدس را نمی‌بینیم مگر آن‌که وحدت ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی را در کنار یکدیگر مشاهده می‌کنیم.

وی با بیان این‌که ارتش جمهوری اسلامی ایران با فداکاری و ایثار به وظایف خود در قانون اساسی به خوبی عمل کرده است، اظهار داشت: طبق قانون اساسی ارتش جمهوری اسلامی ایران پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران را بر عهده دارد.

رئیس قوه مجریه افزود: حفظ نظام، حراست از تمامیت ارضی ایران و استقلال کشور به صراحت قانون اساسی بر دوش ارتش جمهوری اسلامی ایران است. 

روحانی گفت: امروز در مقایسه با دوران دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش، پدافند هوایی، سپاه پاسداران قدرتمند، بسیج دلاور و نیروی انتظامی قدرت نظامی هوشمندی را تشکیل داده‌اند که با دوران هشت سال دفاع مقدس قابل مقایسه نیست.

رئیس جمهور ادامه داد: روزی نمی‌گذرد مگر آ‌ن‌که ابتکار نیروهای مسلح و صنعت دفاعی ما درمیدان جدید، با شرایط جدید و تجهیزات نو ما را قدرتمند‌تر از روز گذشته می‌سازد.

وی تصریح کرد: دولت یازدهم مفتخر است که به یکی از اهداف بلندش یعنی تقویت قدرت دفاعی جمهوری اسلامی رسیده است و آمار و ارقام نشان می‌دهد که بودجه بنیه دفاعی کشور در این مدت 145درصد رشد داشته است و این به معنای آن است که در شرایط سخت اقتصادی کشور، اهتمام دولت به تقویت بیشتر نیروهای مسلح بوده است.

رئیس قوه مجریه افزود: دولت یازدهم بعد از فراز و نشیب سال‌ها یکی از تجهیزات هوایی کشور را در این دوران به داخل کشور آورد و در اختیار نیروهای مسلح قرار داد. دولت یازدهم افتخار دارد که از لحاظ تجهیزات و امکانات راهبردی نیروهای مسلح در این سه سال و نیم به اندازه ده سال گذشته گام برداشته است.

رئیس جمهور با تأکید بر این‌که امروز آمادگی نیروهای مسلح ما از هر زمانی بیشتر است، گفت: نیروهای مسلح ما تهدیدی برای دیگران نخواهند بود و اولین گامشان تشویق به برخورد نظامی با هیچ کشور نیست و حرکت ما دوری از برخوردها و تنش‌هاست اما در عین حال باید همواره هوشیاری خود را در برابر توطئه دیگران حفظ کنیم و قدرت بازدارندگی خود را افزایش دهیم.

وی اظهار داشت: کشورهای دیگر و به ویژه کشورهای منطقه و همسایه می‌توانند به نیروهای مسلح ما اطمینان داشته باشند که قدرت دفاعی ما یک قدرت تدافعی و بازدارنده است و تهاجمی نیست اما نشان داده‌ایم که در برابر تجاوز متجاوزین از ملت و کشورمان دفاع خواهیم کرد.

رئیس قوه مجریه با اشاره به ویژگی‌های ارتش و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ در وهله اول ایمان و انگیزه الهی در قلوب پرسنل ارتش و نیروهای مسلح آنان را آماده فداکاری و جانبازی می‌کند وهیچ قدرت و تجیزاتی جای ایمان و انگیزه نیروهای مسلح را نمی‌گیرد.

روحانی با بیان این‌که دومین ویژگی نیروهای مسلح ارتباط آنان با ملت است، ادامه داد:‌ ملت در کنار نیروهای مسلح هستند و نیروهای مسلح هم در کنار ملت هستند و هرکجا پای منافع ملی در میان باشد، آنان در خط مقدم منافع ملی هستند.

رئیس جمهور اظهار داشت: هرکجا نیروهای مسلح رنج و سختی ملت را ببینند و همچنین هر کجا آلام و مشکلات طبیعی باشد، در کنار مردم هستند.

وی با اشاره به این‌که داشتن فرمانده کل قوا ویژگی دیگر نیروهای مسلح است، گفت:‌ این فرماندهی نشأت از اسلام، فقه، ولایت، عدل و اعتدال می‌گیرد و فرماندهی نیروهای مسلح از طریق جایگاه دینی و قانونی این شأن و منطقه به دست آمده است.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: عشق، اعتماد و احساس تکلیف شرعی نیروهای مسلح در برابر فرماندهی کل قوا یکی از ویژگی‌های ممتاز آنان است.
 
روحانی با بیان این‌که صلاح نیروی مسلح ما اجرای توصیه و وصیت امام راحل و تأکیدات مقام معظم رهبری است که از بازی‌های سیاسی باید دور باشند، اظهار داشت: هر مقدار فاصله نیروهای مسلح ما از سیاست و سیاست بازی دور باشد، آن نیروی مسلح قدرتمندتر و ملت در کنار آن نیروی مسلح خواهد بود و ارتش جمهوری اسلامی همواره به این  توصیه و تأکیدات عمل کرده‌اند.

رئیس جمهور گفت:‌ اگرچه نیروهای مسلح و ارتش طبق اصل قانون اساسی در زمان صلح باید به دولت کمک کنند اما باید گفت که کمک‌های آموزشی، تولیدی و جهادی آنان به دولت به شرطی است که به قدرت دفاعی آنان لطمه وارد نکند.

وی با تأکید بر این‌که ورود نیروهای مسلح و ارتش در وسوسه‌های اقتصادی می‌تواند آن‌ها را از هدف‌های بلند دور کند، اظهار داشت:‌ وسوسه‌های اقتصادی می‌تواند افکارفرماندهان و دیگر پرسنل را از وظایف اصلی خود دور کند.

رئیس قوه مجریه خاطرنشان کرد: ‌امیدواریم با وحدت و اتحاد نیروهای  مسلح و اجرای دستورات دینی فرماندهی کل قوا هر روز شاهد وحدت بیشتر در میان  نیروهای مسلح و اقتدار بیشتر آنان باشیم و در همه‌جا مردم ما بتوانند در کنار نیروهای مسلح احساس امنیت و آرامش کنند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر