۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۲۶۷۸۹
در دیدار استاندار آذربایجان شرقی با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان شد؛
دکتر اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی افزود: در شهرستان بستان‌آباد یکی از سدهای جدید که به‌صورت آزمایشی آبگیری می‌شود چندین روستا را از خطر آب‌گرفتگی نجات داد و لایروبی بسیاری از رودخانه‌ها نیز موجب شد که بستر آنها ظرفیت عبور این مقدار از سیلاب را که بی‌سابقه بود داشته باشد.
به گزارش پایداری ملی، استاندار آذربایجان شرقی گفت: اقداماتی که در سال های گذشته برای مدیریت منابع آبی در استان صورت گرفته بود از وارد آمدن خسارات بیشتر در حادثه سیل اخیر پیشگیری کرد و باعث شد که حجم عمده‌ای از سیلاب‌ها به سمت دریاچه ارومیه سرازیر شود.

تاکید رهبری بر حل سریع مشکلات سیل‌زدگان/ اتمام بازسازی مناطق سیل‌زده قبل از فصل سرما

دکتر اسماعیل جبارزاده در دیدار با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که برای بازدید از مناطق سیل‌زده به استان سفر کرده است، گفت: بارندگی‌های اخیر موجب ذخیره‌سازی 300 میلیون متر مکعب آب در دو حوزه آبریز استان است که 200 میلیون مترمکعب آن در پشت سدها ذخیره شده و 100 میلیون مترمکعب نیز روانه دریاچه ارومیه شد.

وی گفت: البته در اثر شدت این بارندگی‌ها، خساراتی هم به برخی مناطق استان وارد شد، اما اقداماتی از قبیل لایروبی مسیر رودخانه‌ها و آبگیری سدهای جدید در سال‌های گذشته، از بروز خسارات بیشتر جلوگیری کرد.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: در شهرستان بستان‌آباد یکی از سدهای جدید که به‌صورت آزمایشی آبگیری می‌شود چندین روستا را از خطر آب‌گرفتگی نجات داد و لایروبی بسیاری از رودخانه‌ها نیز موجب شد که بستر آنها ظرفیت عبور این مقدار از سیلاب را که بی‌سابقه بود داشته باشد.

وی با بیان اینکه بازسازی مناطق سیل‌زده با اولویت انجام می‌شود، گفت: کار بازسازی مناطق به سرعت آغاز می‌شود و در روستای چنار که بیشترین خسارت را دیده است، زمینی در بالادست روستا به منظور جابجایی خانه‌های آسیب‌دیده در نظر گرفته شده و به مسئولان محلی تأکید کرده‌ام که کار بازسازی باید قبل از فرارسیدن فصل سرما باید به اتمام برسد.

جبارزاده در خصوص تلفات جانی سیل در شهرستان آذرشهر نیز گفت: تلفات ما در این شهرستان در محدوده زیر پل غله‌زار بود که این مسیر، جاده رسمی نبود و در طول زمان به راه عبوری تبدیل شده بود و به هر حال خودروهایی که قصد عبور از این مسیر را داشتند دچار حادثه شدند.

تاکید رهبری بر حل سریع مشکلات سیل‌زدگان/ اتمام بازسازی مناطق سیل‌زده قبل از فصل سرما
وی با بیان اینکه مؤسسات خیریه نیز در کنار دولت برای جبران خسارت‌های سیل هستند، گفت: از کمک‌های ستاد جهاد توانمندسازی محرومین کشور در بازسازی مناطق سیل‌زده تشکر می‌کنیم و از حضور مؤسسات خیریه دیگر نیز استقبال می‌کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه آسیب‌دیدگان سیل باید به آرامش برسند، گفت: رهبر معظم انقلاب قبل از سفر بنده به آذربایجان شرقی، سلام‌های گرم خود را به اهالی مناطق سیل‌زده اعلام و بر حل سریع مشکلات آنان تأکید کردند.

دکتر محسن رضایی با اشاره به حضور همه دستگاه‌ها در عرصه امدادرسانی به سیل‌زدگان، گفت: فرماندهی واحد در مدیریت بحران بسیار مهم است و این موضوع باید در بحران‌های مشابه مورد توجه قرار گیرد.

رییس ستاد جهاد توانمندسازی محرومین همچنین از آمادگی این ستاد برای بازسازی مناطق سیل‌زده آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: از خیرین استان نیز باید برای کمک‌رسانی به این مناطق دعوت به همکاری شود.

رضایی با تأکید بر نقش پدافند غیرعامل در مواقع بروز بحران به‌ویژه در استان مرزی آذربایجان شرقی، گفت: خوشبختانه این استان از نظر راه‌های روستایی نسبت به استان‌های دیگر وضعیت خوبی دارد که این موضوع می‌تواند در مواقع بحران تأثیر مثبت داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر