۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۲۶۷۶۰
فرماندار رزن:
حسینی اولویت های برنامه های سالجاری در خصوص پدافند غیر عامل را آموزش، شناسایی تهدیدها و آسیب های موجود در دستگاه ها، انجام طرح های پژوهشی و انجام اقدامات پیشگیرانه در خصوص تهدیدات احصا شده عنوان کرد و گفت: فرهنگ سازی و آموزش امری موثر است و متولیان امر باید اقدامات خود را در این زمینه برنامه ریزی کنند.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، فتحعلی حسینی پیش از ظهر یکشنبه در اولین جلسه پدافند غیرعامل شهرستان رزن ضمن ابراز همدردی با حادثه دیدگان سیل آذربایجان شرقی گفت: امکان بروز و ظهور حوادث مشابه در شهرستان رزن وجود دارد و باید تمام دستگاه ها به ویژه دستگاه های خدمات رسان برنامه ای در راستای پیشگیری از حوادث و آمادگی لازم برای به حداقل رساندن آسیب پذیری داشته باشند.

وی اتفاقات پیش آمده را نمونه ای از لزوم داشتن آمادگی در برابر خطرات دانست و بیان داشت: پدافند غیر عامل موجب آمادگی و تقویت بیشتر درجلوگیری از آسیب های بوجود آمده در زمان وقوع حوادث غیر مترقبه و انجام عکس العمل سریع وموثر توسط دستگاه های ذیربط و تسهیل مدیریت بحران خواهد بود.

فرماندار رزن اولویت های برنامه های سالجاری در خصوص پدافند غیر عامل را آموزش، شناسایی تهدیدها و آسیب های موجود در دستگاه ها، انجام طرح های پژوهشی و انجام اقدامات پیشگیرانه در خصوص تهدیدات احصا شده عنوان کرد و گفت: فرهنگ سازی و آموزش امری موثر است و متولیان امر باید اقدامات خود را در این زمینه برنامه ریزی کنند.

حسینی اظهار داشت: دانستن اصول و مبانی پدافند غیر عامل بسیار مهم و ضروری است و همه باید با اصول و مبانی پدافند غیر عامل آشنایی داشته باشیم و با اجرا و رعایت آنها در مقابله با حوادث طبیعی برای کاهش خسارتهای ناشی از بلایای طبیعی از آن استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه زلزله از جمله بلایای طبیعی است که بیشتر در شهرستان رزن رخ داده است، افزود: در راستای کاهش خسارات ناشی از زلزله حداقل ۲۱ هزار واحد مسکونی در شهرستان رزن مقاوم سازی شده که باید امر مقاوم سازی ادامه داشته باشد.

فتحعلی حسینی در پایان با تاکید بر اهتمام کارگروه های تخصصی و دستگاه های اجرایی در شناسایی تهدیدات شهرستان در مقوله های مختلف بر تبیین وضع موجود و شناخت دقیق متناسب با تهدیدات و آسیب پذیری ها و تدوین راهکار های لازم برای اجرایی و عملیاتی کردن آن تاکید کرد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر