۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۲۶۷۵۲
مدیرکل پدافند غیر عامل استان قزوین:
افشار دبیر شورای پدافند غیر عامل استان، با توجه به اهمیت بالای تهدیدات ناشی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در صنعت طیور استان و همچنین با عنایت به اینکه استان قزوین بیش از پنج برابر مصرف استان تولید محصولات طیور و تخم مرغ دارد و در صورت بروز اختلال در صنعت طیور استان ابعاد تهدید فراتر از استان خواهد بود می بایست دقت و اهتمام بیشتری در راستای کنترل و پایش صنعت طیور در استان داشته باشیم.
به گزارش پایداری ملی، افشار دبیر شورای پدافند غیر عامل استان، با توجه به اهمیت بالای تهدیدات ناشی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در صنعت طیور استان و همچنین با عنایت به اینکه استان قزوین بیش از پنج برابر مصرف استان تولید محصولات طیور و تخم مرغ دارد و در صورت بروز اختلال در صنعت طیور استان ابعاد تهدید فراتر از استان خواهد بود می بایست دقت و اهتمام بیشتری در راستای کنترل و پایش صنعت طیور در استان داشته باشیم. یکی از مراکز انتقال و شیوع  ویروس آنفلوانزای فوق حاد در استان قزوین  بازار سنتی معاملات طیور و نابسامانی های این بازار می باشد نیاز است تا هر چه سریع تر نسبت به جابه جایی و ساماندهی بازار معاملات طیور در استان اقدام لازم انجام گیرد.

جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان، با موضوع مکانیابی و انتقال مراکز خرید و فروش پرندگان از بازار قزوین و در راستای کنترل و پایش آنفولانزای فوق حاد پرندگان تشکیل گردید.

در حال حاضر استان قزوین تقریباً فاقد آلودگی ناشی از آنفولانزای پرندگان میباشد و کل استان درحال پایش و رصد دائم است و وضعیت کنترل بیماری در شرایط مطلوبی قرار گرفته و واحدهای آلوده پاکسازی و مجددا به چرخه تولید بازگشتند. در صورت تعامل و همکاری مجموعه دستگاه های مرتبط امکان کنترل و پایش اینگونه کانونهای آلوده  از جمله بازار سنتی  معاملات طیور امکان پذیرخواهد بود.  لذا بواسطه قرارگیری بازار مذکور در مجاورت اصناف غذایی و همچنین آلودگی و غیر بهداشتی بودن مراکز خرید و فروش و سایر عوامل غیر بهداشتی این مکان میتواند تهدید بالقوه ای جهت شیوع و گسترش ویروس تلقی گردد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر