۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۲۶۶۹۳
مدیرکل پدافند غیرعامل کردستان:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان گفت: در حال حاضر طرح مطالعاتی جامع پدافند غیرعامل در استان کردستان وجود ندارد.
به گزارش پایداری ملی، محمد رضایی ظهر امروز در نخستین جلسه پدافند غیرعامل استان کردستان در سال 96 که با حضور استاندار کردستان، مسئولان و اعضای این شورا در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته در مجموع 55 جلسه شورای پدافند غیرعامل در سطح فرمانداری‌های استان با 80 مصوبه برگزار و اجرایی شد.

وی با اشاره به برگزاری 300 رزمایش مختلف در حوزه‌های مختلف کارگروه‌ها در سال گذشته، گفت: برای شرکت‌هایی که در سطح استان پدافند غیرعامل نداشتند 11 شرکت شناسایی و متقاضی شدند که از این تعداد 5 شرکت مورد تأیید قرار گرفتند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان با اشاره به اقدامات شاخص شورای پدافند غیرعامل استان در سال گذشته تصریح کرد: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین راه و شهرسازی و نظام مهندسی استان به منظور یکپارچه‌سازی اقدامات، معرفی 11 شرکت استان برای تشکیل پدافند غیرعامل، بازدید از مراکز ثقل رده‌های حفاظتی در حوزه‌های مختلف، راه‌اندازی سامانه پیامکی برای شورای دبیرخانه پدافند غیرعامل استان و برگزاری رزمایش‌های مختلف با محوریت انرژی و فضای سایبری و زیستی از مهم‌ترین این اقدامات بوده است.

وی به اجرا و ساخت یکهزار و 67 دقیقه برنامه در ارتباط با موضوع پدافند غیرعامل در صدا و سیمای مرکز کردستان و برپایی 12 مورد نمایشگاه پدافند غیرعامل در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بر اساس ارزیابی‌های انجام شده کارگروه انرژی، کارگروه دفاعی امنیتی و کارگروه آموزش شورای پدافند غیرعامل کردستان به عنوان کارگروه برتر در حوزه پدافند غیرعامل انتخاب شدند.

رضایی با اشاره به برنامه‌های شورای پدافندغیر عامل استان در امسال افزود: اولویت‌های کاری امسال ما بیشتر در حوزه‌های برنامه‌ریزی، سازماندهی و پیگیری اجرای مطالعاتی طرح جامع پدافند غیرعامل استان کردستان است.

وی با بیان اینکه طرح مطالعاتی جامع پدافند غیرعامل هم‌اکنون در استان کردستان وجود ندارد، اظهار کرد: دومین اولویت اصلی این شورا در امسال تشکیل انجمن علمی شورای پدافند غیرعامل استان است و به 5 شرکت متقاضی شناسایی شده استان نیز دوره‌های آموزشی ارائه خواهد شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان خاطر نشان کرد: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با کتابخانه‌های عمومی کردستان، حضور شورای پدافند غیرعامل استان در شورای استانی برنامه‌ریزی و شورای توسعه استان، ارتباط با رسانه‌های خبری و تعامل با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و برگزاری همایش منطقه‌ای در حوزه زیستی از مهم‌ترین برنامه‌های کاری شورای پدافند غیرعامل استان در امسال است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر