۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶
کد خبر: ۲۶۶۳۰
دبیر انجمن پدافند غیرعامل خوزستان گفت: انجمن پدافند غیرعامل خوزستان در راستای مقابله با وقوع پدیده گرد و خاک اقدام به احداث باغ فدک در محل کانون ریزگردها کرده است.
به گزارش پایداری ملی، حسین سمیع در اهواز با اشاره به اجرای طرح نذر نفس ثامن الحجج (ع) اظهار داشت: طرح نذر نفس ثامن الحجج (ع) یکی از طرح‌های مبارزه با پدیده گردو خاک در خوزستان بود که در قالب این طرح 8 هزار نهال با کمک زائران راهیان نور، خانواده شهدا و دوست داران محیط زیست در بازه زمانی 10 روز  در کانون‌های گرد و خاک خوزستان کاشته شد.

باغ فدک در استان خوزستان با هدف جلوگیری از پدیده ریزگردها احداث می شود

وی با بیان اینکه طرح نذر نفس ثامن الحجج(ع) با حمایت بنیاد کرامت رضوی انجام شد، افزود: انجمن پدافند غیر عامل خوزستان با توجه به هدف ریشه کن کردن معضل زیست محیطی که بیش از 13 سال است سبب مختل شدن زندگی شهروندان خوزستانی شده است قصد دارد بر اساس حس مسئولیت به طرح 4 هزار هکتاری نیز کمک کند.

دبیر انجمن پدافند غیرعامل خوزستان گفت: طرح دوم در ادامه طرح نفس ثامن الحجج(ع) است که با استفاده از ظرفیت و روحیه جهادی اعضای انجمن پدافند غیرعامل خوزستان و همیاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قصد ایجاد باغی به نام باغ فدک حضرت زهرا (س) دارد.

وی با بیان اینکه در باغ فدک 100 اصله درخت خرما و 100 اصله درخت کنار  کاشته می شود، عنوان کرد: درختان در زمینی به مساحت حدود یک هکتار در اطراف مسجد در حال ساخت مدینات در محدوده جاده اهواز- ماهشهر کاشته می‌شود.

سمیع بیان کرد: در واقع منطقه احداث باغ فدک در کانون 4هزار هکتاری گرد و خاک بوده و تا کنون فرآیند تسطیح و مشخص کردن مکان‌های کاشت درختان انجام شده است.

وی افزود: تمامی عواید و محصولات باغ فدک قرار است برای صرف هزینه‌های مسجد در حال ساخت هزینه شود و امیدواریم که با گسترش طرح‌های زیست محیطی به معضل 13 ساله خوزستان خاتمه بدهیم و زندگی سالمی را برای شهروندان استانمان به ارمغان بیاوریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر