۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۶۱۳
دوازدهمین جلسه کارگروه IT و دفاع سایبری پدافندغیرعامل روز دوشنبه 1396/01/21 در محل سالن جلسات معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری برگزار شد.
به گزارش پایداری ملی، مهندس امیری عضو هیأت مدیره شرکت مخابرات استان کرمانشاه با ارائه گزارشی از اقدامات امنیتی و دفاع سایبری شرکت در قالب توضیحاتی فنی ،  فضای سایبری همه کشورهای دنیا به مسئله it و چهارچوبهای لازم اهمیتی را بالاتر از امنیت نظامی تلقی نمود .

مهندس امیری افزود در بحث توسعه الکترونیک و دولت الکترونیکی زیر ساختها در استان فراهم شده و شرکت مخابرات آمادگی کامل دارد در جهت استقرارنهایی دولت الکترونیک در کرمانشاه همکارلازم بعمل آورد.

مهندس سپیده دم بیشترین نقطه آسیب پذیری در دولت های الکترونیک را فضای it اعلام کرد وی افزود شرکت مخابرات در حوزهit مخصوصاً فیبرنوری فعالیتهای خیلی خوبی انجام داده است.

خانم مهندس پورمتعبد عضو کارگروه ،  طرح کلی شبکه الکترونیک مخابرات در بحث عملیات it ارتباطات مخابراتی را در سطح استان یکپارچه دانست و اضافه کرد که همه سرورهای موجود دوگانه در نظر گرفته شده که در شرایط بحران و اضطرار بتوان ارتباط را میسر و از ایجاد مشکلات جدید جلوگیری شود و به همین خاطر دو سایت یکی سایت مستر (master site) و دیگری بک آپ(backup) جهت پدافند غیرعامل در نظر گرفته شده است.

مهندس پورمحمد رئیس اداره حراست شرکت مخابرات استان  و رئیس کمیته it حراست کل استان کرمانشاه ،  مشکلات کلی ما در سطح شهر و کشور و در این حوزه را در لاک دفاعی بودن عنوان کرد و افزود شرکت مخابرات در حوزه it از طریق آموزش های لازم و تجهیزات مربوطه بهینه سازی را انجام داده است.

وی افزود در بحث بحران و مواقع اضطراری مخابرات راهکارها و اطاق بحران نیز دارد و در این حوزه امنیت موجود شرط لازم هست ولی کافی نیست و باید دستگاههای ذیربط دست در دست هم برای بهینه سازی و ارتفاء این حوزه حداکثر تلاش را انجام دهند و در استانها استانداریها در رأس این خیمه قرار دارند.

در پایان این جلسه شرکت کنندگان جهت بررسی امکانات موجود  ، یکی از سایتهای شرکت مخابرات را از نزدیک بازدید نمودند

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر