۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۲۶۶۱۰
سردار جلالی در نشست "آسیب شناسی بحران خوزستان در حوزه انرژی با رویکرد پدافند غیر عامل"
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور رفع گره ها و حرکت از راه کارهای مقطعی به سمت راهکارهای بلند مدت را جهت رفع آسیب پذیرهای زیرساختی ضروی دانسته و تصریح کرد باید تلاش مجموعه دستگاه ها بگونه ای باشد تا توسعه و پیامدها به حوزه مردم نرسد.
نشست "آسیب شناسی بحران خوزستان در حوزه انرژی با رویکرد پدافند غیر عامل" با حضور سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور،دکتر شریعتی استاندار خوزستان ،معاون وزیر نیرو ،معاونین سازمان پدافند غیر عامل و مدیران کل و مسئولین دستگاه های اجرایی استان در محل استانداری خوزستان برگزار شد.

در این نشست دکتر شریعتی ضمن قدردانی از حسن نظر و پیگیری های انجام شده توسط سردار جلالی ابراز امیدواری کرد که با توجه به شرایط استان و سرمایه عظیم کشور در این استان بتوانیم از منظر پدافند غیرعامل ظرفیت های خوبی ایحاد کنیم تا خدشه ای به سرمایه های ملی وارد نشود.

حرکت از راه کارهای مقطعی به سمت راهکارهای بلند مدت جهت رفع آسیب پذیرهای زیرساختی ضروی است

وی افزود باید این پشتیبانی های اولیه را داشته باشیم تا از لحاظ پدافندی آسیب پذیر نباشیم چون همیشه هم به خیر نمی گذرد.

استاندار خوزستان در ادامه گفت:یکی از مشکلاتی که در بحران گرد و خاک داشتیم این بود که شرکت برق به لحاظ تخصصی شاخه شاخه شده است که از نظر تخصصی خوب است ولی در بحران به این دلیل به نبود مسئول واحد ممکن است به معضل تبدیل شود.

وی با توجه به نقشی که وجود پست های GIS در افزایش پایداری شبکه برق خواهند داشت گفت؛شرکت برق می بایست در نصب پست های جدید برق و در راستای پایداری و عدم بروز مشکل جدید تنها از این گونه پست ها استفاده کنند.

شریعتی در پایان گفت: امیدواریم با پیشرفت اجرای مصوبات دولت در این زمینه سرعت بیابانزدایی ما از سرعت بیابان زایی­ها بیشتر شود که خوشبختانه اقدامات پایه ای هم در همین راستا آغاز شده است.

حرکت از راه کارهای مقطعی به سمت راهکارهای بلند مدت جهت رفع آسیب پذیرهای زیرساختی ضروی است

دهقان معاون امنیتی انتظامی استاندار نیز گفت علیرغم آنکه بحران بهمن ماه گرد و خاک بسیار نگران کننده بود، اما حضور مسئولین محترم کشور و پیام مقام معظم رهبری یک همبستگی ملی و اهتمام عمومی را در کشور بوجود آورد که نشان دهنده ی آن بود که در زمان اضطرار همه با هم متحد و هم زبانیم و این در جای خود بسیار نیکو بود.

دهقان اظهار داشت با یک پدیده ای مواجه هستیم که بخشی از آن خارجی و بخشی داخلی است و با توجه به گفته مسئولان سرعت کار ما برای کنترل و از بین بردن علل کمتر از گسترش حوزه های تخریبی و بیابان زایی بوده است.

وی خاطرنشان کرد ما در استان باید متناسب با این پدیده خدمات عمومی به ویژه برق و به ویژه در مرکز استان را به روز کنیم. ضمن اینکه باید کارهای اساسی تر ملی هم در این زمینه همانگونه تا کنون پیگیری شده به انجام برسد.

مسئولین استان نیز به بحث پیرامون حادثه و پیامدهای ناشی از آن در حوزه های مربوط به خود پرداخته و به سوالات رئیس سازمان پدافند غیر عامل و استاندار خوزستان  پاسخ دادند.

حرکت از راه کارهای مقطعی به سمت راهکارهای بلند مدت جهت رفع آسیب پذیرهای زیرساختی ضروی است

در ادامه سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به اینکه خوزستان استان ویژه ای در کشور است گفت: به لحاظ حوزه های فنی و مهندسی و زیرساختی الزامات خاصی باید در این استان لحاظ شود.

وی خاطر نشان کرد نمی توان برای خوزستان که تجربه جنگ را داشته و آسیب زیادی از آن دیده نوعی از توسعه را در نظر بگیریم که دوباره آسیب پذیر باشد لذا بازنگری در زیرساخت های برق و آب متناسب با شرایط استان امری ضروری است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه احتمال تکرار این حادثه وجود دارد گفت: سطح حادثه را باید مبنایی برای تنظیم استانداردها با آن قرار دهیم و بطور کلی در بحث زیرساخت های با درجه اهمیت بالا همه دستگاه ها باید حادثه بهمن را مبنای حادثه برای همه ی زیرساخت ها قرار دهند.

وی اظهار داشت اگر برای یک حادثه ده گام متصور باشیم تقریباً در قطعی برق بهمن و اسفند شاهد حدود 7 تا 8 گام در استان خوزستان بودیم و به دلیل این سطح از گسترش، موضوعی ویژه بوده.

حرکت از راه کارهای مقطعی به سمت راهکارهای بلند مدت جهت رفع آسیب پذیرهای زیرساختی ضروی است

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور افزود بدنبال شناسایی و کنترل این عوامل و پیشگیری از تکرار آن در سایر استان ها هستیم.

جلالی با اشاره به مباحث مطرح شده از سوی دستگاه های مربوطه در استان گفت: مسائل درون دستگاهی مسائل خاص خود را دارد که خوشبختانه در این جلسه کمتر به این موضوع پرداخته شد.وقتی با مدیریت یکپارچه استانی یا ملی نگاه کنید این موضوعات مطرح نمی شود.

وی در ادامه افزود زیرساخت برق به عنوان زیرساخت مادر به علت ارزش خدماتی که ارائه می کند حفظ تداوم کارکردش مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد و همه دستگاه ها باید به میزان ارزش خدماتشان ضرورت تداوم کارشان را نسبت به برق پیگیری کنند و این جزء مسئولیت برق نیست که بخواهد موازی سازی دستگاه برق را برای دستگاه ها انجام دهد.

سردار جلالی در خاتمه شناسایی و رفع گره ها و حرکت از راه کارهای مقطعی به سمت راهکارهای بلند مدت را جهت رفع آسیب پذیرهای زیرساختی ضروی دانسته و تصریح کرد باید تلاش مجموعه دستگاه ها بگونه ای باشد تا توسعه و پیامدها به حوزه مردم نرسد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر