۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۶۰۷
شرکت مایکروسافت بالاخره بعد از دو سال نگرانی و شایعات بر سر اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط ویندوز ۱۰ تصمیم به شفاف‌سازی گرفت.
تاکنون فقط سه گزینه( Basic, Enhanced, Full)  برای کاربران ویندوز ۱۰ وجود داشته، که شرکت مایکروسافت هرگز در مورد جزییات این‌که چه داده‌هایی از این طریق جمع‌آوری می‌شود، نگفته بود. همین امر باعث به وجود آمدن نگرانی‌های زیادی میان کاربران طرفدار حریم خصوصی شده بود.

در همین راستا مایکروسافت از Windows 10 Creators Update  با به‌روزرسانی جدیدی از تنظیمات حریم خصوصی رونمایی کرد، که از تاریخ ۱۱ آوریل رایگان در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

گفتنی است در طول روند ارتقا به Creators Update ، کاربر صفحه‌ای از تنظیمات حریم خصوصی جدید مشاهده خواهد کرد که از او درباره انتخاب گزینه‌های زیر پرسش خواهد کرد:

1- موقعیت مکانی: به ویندوز و اپلیکیشن های مختلف اجازه می‌دهد از موقعیت مکانی کاربر مطلع شود و آن را با ماکروسافت به اشتراک گذارد.

2- تشخیص گفتار: به Cortana و برنامه‌های Windows Store اجازه می‌دهد صدای کاربر را شناسایی کرده و داده‌های به‌دست‌آمده را برای بهبود تشخیص گفتار برای مایکروسافت ارسال کند.

3- کسب تجربیات مفید با استفاده از داده‌های تشخیصی: به مایکروسافت اجازه می‌دهد با استفاده از داده‌های تشخیصی از کامپیوتر کاربر، راهنمایی‌ها توصیه‌های مفید را به کاربران ارائه دهد.

4- تبلیغات مرتبط: شناسه‌های تبلیغاتی برای نشان دادن تبلیغات موردعلاقه هر کاربر با توجه به اپلیکیشن مورداستفاده، به کار گرفته می‌شود.

به‌علاوه موارد ذکرشده، مایکروسافت روز چهارشنبه گذشته فهرستی گسترده از داده‌های تشخیصی در مورد داده‌های جمع‌آوری‌شده در سطوح Basic و Full در سایت TechNet منتشر کرد.

هم اکنون مایکروسافت انتظار دارد با شفاف‌سازی بیشتر و انتشار Creator update جدید سیستم‌عامل در این زمینه به کاربران آگاهی و اختیار بیشتری در انتخاب سطح امنیتی داده شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر