۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۲۶۵۸۹
سردار جلالی در گفتگوی خبر 23 خوزستان:
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به بحران اخیر قطع برق و آب در خوزستان گفت: برای اولین بار شاهد دومینوی حادثه و قطع ارتباطات بودیم و جدای از اقدامات فوری که در آن مقطع باید انجام می شد لازم است در جمع کارشناسی این حادثه را مستند ساخته و ضعف ها و اشکلات را بررسی کنیم تا بدانیم کجای این بحران ناشی از ناتوانی های فنی و مدیریتی است.
به گزارش پایداری ملی، سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در گفتگوی خبر 23 خوزستان ضمن تعریف پدافند غیرعامل مبنی بر دفاع بدون استفاده از ابزار و سلاح گفت: در دو دهه اخیر با تغییر در ماهیت تهدیدات ماهیت دفاع از حالت صرفاً نظامی خارج به سایر حوزه ها منتقل شده است. وی افزود مفهوم پدافند غیرعامل قدیمی است ولی با توجه به اینکه عنصر تهدید در حال تغییر است، مدل های جدیدی از پدافند غیرعامل می توانیم داشته باشیم. 

سردار جلالی با اشاره به بحران اخیر قطع برق و آب در خوزستان گفت: برای اولین بار شاهد دومینوی حادثه و قطع ارتباطات بودیم و جدای از اقدامات فوری که در آن مقطع باید انجام می شد لازم است در جمع کارشناسی این حادثه را مستند ساخته و ضعف ها و اشکلات را بررسی کنیم تا بدانیم کجای این بحران ناشی از ناتوانی های فنی و مدیریتی است. وی با اشاره به اینکه مشابه این حادثه در سایر کشورها هم رخ داده است افزود با کالبدشکافی این وقایع می توان در درجه اول آنها را مستند سازی کرده و سپس درس هایی آموزنده از آن بگیریم. 

وی با اشاره به مبحث اشکالات و آسیب پذیری های فنی گفت: در حوزه برق می توانیم چهار منشأ حادثه داشته باشیم که عبارتند از عوامل طبیعی مانند آلودگی هوا و ریزگردها؛ خطاهای صنعتی و فنی مانند اشکال معماری شبکه توزیع برق؛ حوادث سایبری مانند تهدید دشمنان به هدف قرار دادن شبکه برق؛ و مباحث امنیتی و جنگی. وی افزود اگر منشأها را جداگانه بررسی کنیم می توانیم آسیب پذیری های موجود را بدست آوریم. 

ایشان در پایان با تأکید بر فرهنگ سازی در حوزه پدافند غیرعامل در حوزه های مختلف خواستار ورود دستگاه های فرهنگی به این عرصه شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر