۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۲۶۵۶۸
تلویزیون هوشمند شما می تواند دقیقا تشخیص دهد بعد از یک روز طولانی کاری چه نوع نمایش تلویزیونی را بیشتر دوست دارید ببینید اما هم چنین می تواند به راحتی به هکر ها کمک کند درباره شما چیزهای زیادی بفهمند.
به گزارش پایداری ملی، شیوه هک جدیدی وجود دارد که نشان می دهد سیگنال های رادیویی زمینی می توانند برای کنترل تلویزیون هوشمند، بدون نیاز به دسترسی فیزیکی به آن مورد استفاده قرار گیرند. 

برای نشان دادن چگونگی این شیوه هک جدید ، مشاور امنیتی ؛ رافائل اسچیل از یک تراشه یا چیپ انتقال دهنده برای القای دستورات منفی  و بد به یک سیگنال تلویزیونی استفاده کرد. وقتی آن سیگنال به تلویزیون های نزدیکش پخش شد در واقع دسترسی میسر شد.

بر اساس گزارش ارس تکنیکا نکته کلیدی در این حمله سواستفاده از دو ایراد امنیتی بود  که در مرورگر های وب دو مدل تلویزیونی در حال تست  وجود داشت. هر دوی این تلویزیون ها از شرکت سامسونگ بودند. البته این به این معنا نیست که سایر تلویزیون های هوشمند که تولید شرکت های دیگرهستند ایمن اند. اگر حمله با هدف عیب یابی مرورگر سایر انواع تلویزیون ها مهندسی شود، می تواند آن ها را هم هک کند.  

اسچیل به ارس گفت: "در میان همه وسیله های متصل به شبکه  اینترنت تلویزیون بیشتر از سایرین می تواند برای هک و جاسوسی از کاربران با دوربین و میکروفون تلویزیون استفاده شود." 

اسچیل نشان داد که به راحتی می توان تلویزیون را از دور کنترل کرد و حتی ریبوت و ریست کردن دستگاه هم نمی تواند مانعی برای این کار ایجاد کند. 

شاید ترسناک ترین بخش تستی که اسچیل انجام داد این بود که هکر نیازی به دسترسی فیزیکی پیدا کردن به تلویزیون نداشت. این به این معناست که هکر می تواند با سیگنال های مجازی تعداد بسیار زیادی تلویزیون را کنترل کند.  

یوسف ارن یک محقق امنیتی در گفت و گو با ارس گفت: " این تحقیق بسیار مهم است چون امروزه اساسا تلویزیون های هوشمند در بسیاری از مناطق دنیا بیشتر از کامپیوتر ها مورد استفاده قرار می گیرند و افرادی که از آن ها استفاده می کنند درباره امنیتی از این دست چیزی نمی دانند و اقدامی برای رفع این مشکل نمی کنند. بنابراین می تواند روشی مناسب برای جاسوسی و هک باشد."

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر