۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۶۴۵۴
در مصاحبه با المیادین
معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان در مصاحبه‌ای تاکید کرد که حضور حزب‌الله لبنان و ایران در سوریه بر اساس خواست دولت قانونی این کشور بوده است.
به گزارش پایداری ملی، شیخ نعیم قاسم در گفتگو با شبکه المیادین با اشاره به این که همه نشانه ها به این مسئله اشاره دارد که اسرائیل برای جنگ آماده نیست، گفت: حزب الله در اوج آمادگی قرار دارد و قادر است با هر چالشی رویارو شود و اگر اسرائیل بخواهد جنگی را آغاز کند، حزب الله قادر به مقابله است.

وی افزود: توان حزب الله از سال 2006 تا کنون به شدت تقویت شده است و تقویت توان ما در حوزه تدوین طرح های راهبردی، کارشناسی، تجهیزاتی و نیروی انسانی است.

وی بیان داشت: اکثریت مردم لبنان از مقابله ما با تکفیری ها در سوریه و رسیدن به پیروزی های مختلف حمایت می کنند.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: اختلافاتی که با برخی از گروه های لبنانی در مسئله سوریه داریم هیچ اختلالی در همکاری ما با یکدیگر برای موضوعات مختلف در لبنان ایجاد نمی کند. ما اهمیت زیادی به لبنان می دهیم و همه نقاط لبنان از یک اهمیت برای ما برخوردار است و هیچ تفاوتی را میان مناطق لبنانی قائل نیستیم.

وی بیان داشت: میشل عون رئیس جمهور لبنان در سخنان خود مواضع ملی و فراگیر را مطرح می کند و فعالیت های وی در چارچوب حمایت از لبنان قرار دارد. باید با کمک ارتش، ملت و مقاومت از کشور حمایت کرد.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت: حزب الله لبنان از قانون نسبیت برای انتخابات پارلمانی حمایت می کند.

وی با اشاره به این که اتحادیه عرب به پوششی برای قطعنامه های مشخص بین المللی تبدیل شده است، افزود: مسئله فلسطین یک موضوع ایمانی و سیاسی است.

وی گفت: ما عربستان سعودی را به مانند اسرائیل دشمن نمی دانیم. عربستان مانع از حضور برخی از کشورها در مراسم حج می شود.

شیخ نعیم قاسم گفت: فلسطینیان و لبنانی ها با کمک ایران آماده آزاد کردن سرزمین خود (از اشغالگری رژیم صهیونیستی) هستند.

وی افزود: تحولات و موضع گیری ها نشان می دهد رئیس جمهور ترامپ به دنبال تفاهم با ایران نیست.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به این که روابط ایران و حماس در دشوارترین شرایط نیز قطع نشد، گفت: جنبش حماس در برخی از مواضع سابق خود بازنگری کرده است.

وی گفت: ایران همیشه دست دوستی خود را به سوی عربستان سعودی دراز کرده و خواهان گفتگو با این کشور شده ولی این ریاض بوده است که با درخواست ایران مخالفت می کند. سعودی ها از مخالفت با گفتگو با ایران می خواهند مانع از ارتباط ایران با مسلمانان در منطقه شوند.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان حضور نیروهای ایرانی و حزب الله را در سوریه بر اساس درخواست دولت قانونی این کشور دانست.

شیخ نعیم قاسم با اشاره به این که ما بر اساس توان خود به مردم یمن کمک می کنیم، گفت: با توجه به شرایطی که در یمن وجود دارد نمی توانیم به صورت مستقیم حضور یابیم و یمنی ها نیز چنین خواسته ای از ما ندارند.

وی گفت: روابط حزب الله و روسیه با وجود برخی اختلاف نظرها در سطح خوبی قرار دارد.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان بیان داشت: ایده راه حل بحران سوریه بدون رئیس جمهور اسد در عرصه گفتگوها و رایزنی ها مطرح نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر