۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۲۶۴۴۴
مدیرعامل شرکت آبفا اهواز تاکید کرد:
مدیرعامل شرکت آبفا اهواز با اشاره به بازدید اخیر خود از آزمایشگاه مرکزی کنترل کیفیت آب اهواز، بر تجهیز این واحد به سیستم اجرایی مدرن و استاندارد تاکید و حمایت همه جانبه خود را در راستای فراهم‌سازی شرایط ایده‌آل و قابل رقابت با آزمایشگاه‌های مطرح کشوری اعلام کرد.
به گزارش پایداری ملی، فردوس کریمی ، با بیان این که گسترش فعالیت در بخش صنایع و متعاقب آن افزایش سرریز آلاینده‌ها به رودخانه کارون همواره از دغدغه‌های این شرکت است، اظهار کرد: ضمن ارتقای سطح تحقیقات و جاری‌سازی نتایج می‌توان نسبت به رفع این نگرانی‌ها اقدام کرد.

وی افزود: فراهم نمودن مقدمات تصفیه فاضلاب خانگی و صنعتی با استفاده از پساب‌های دفع شده بخش کشاورزی و صنایع که از آن به عنوان "آب خاکستری" یاد می‌شود، جزو برنامه‌های قابل توجه در این حوزه محسوب می‌شود.

کریمی، تکمیل طرح جامع فاضلاب را از اساسی‌ترین اقدامات زنجیره فاضلاب تا تصفیه فاضلاب عنوان و خاطرنشان کرد: پس از جنبه نظارتی در تمام حوزه‌های آزمایشگاهی آب و فاضلاب و لزوم تداوم آن، توجه و تمرکز بر جنبه تحقیقاتی از مهمترین برنامه‌های پیش روی ما در شرکت آبفا کلانشهر اهواز است.

وی یادآور شد: با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی کلانشهر اهواز، بخش پای آب رودخانه کارون در قسمت انتهایی این رودخانه قرار گرفته و معضلات ورود مواد مختلف با احجام گوناگون را دامنگیر آن می‌سازد‌، بنابراین اجرای امور کنترل کیفیت آب در واحدهای مربوطه باید کاملا علمی با تکیه بر تحقیقات و مبتنی بر استانداردها و الزامات انجام شود.

مدیرعامل شرکت آبفا اهواز با اشاره به حقوق شهروندان نسبت به برخورداری از آب شرب سالم، تصریح کرد: با توجه به اهمیت بالای مساله بهداشت و سلامت شهروندان، ضمن بررسی استانداردهای کیفی آب شرب ملزم به تامین آب سالم هستیم.

کریمی افزود: مشارکت مردمی در زمینه پیشگیری از بروز برخی معضلات در شبکه‌های آب و به خصوص فاضلاب را نباید فراموش کرد. عدم تخلیه نخاله‌های ساختمانی، پسماندهای بازارچه‌ها و منازل در شبکه فاضلاب و عدم نصب انشعابات غیرمجاز آب از جمله مواردی هستند که مجموعه آب و فاضلاب اهواز را در امر خدمت‌رسانی بهینه، یاری می‌کند.

وی با تقدیر از عملکرد کارشناسان آزمایشگاه مرکزی آب اهواز گفت: برنامه‌های بعدی شرکت برای این مجموعه شامل حمایت از برگزاری کارگروه بهداشتی، طرح‌های تحقیقاتی و کنفرانس‌ها و همچنین رفع نیازهای تکنولوژیکی این واحد می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر