۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۲۶۳۷۵
وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که واشنگتن از راه‌حل دیپلماتیک برای حل مسئله هسته‌ای کره شمالی حمایت می‌کند اما به هر حال برای مقابله با رفتارهای تحریک‌آمیز کره شمالی به نیروهای رزمی نیز نیاز دارد.
به گزارش پایداری ملی، «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد که یک سری تهدیدات امنیتی جهانی وجود دارد که شامل رفتار «بی‌مهابا» و «تحریک‌آمیز» کره شمالی می‌شود و نیاز است که آمریکا نیرو‌های قوی هسته‌ای و نیروهای رزمی متعارف را حفظ کند.

خبرگزاری «یونهاپ» گزارش کرد، متیس در جلسه استماع کمیته تخصیص بودجه سنا گفت: «ما باید واقعیت را با چشم ببینیم: ما شاهد آن هستیم که روسیه و چین به دنبال استفاده از قدرت وتو در خصوص تصمیمات اقتصادی، دیپلماتیک و امنیتی که درباره کشورهای حاشیه آنها گرفته می‌شود، هستند».

وی ادامه داد: «گروههای تروریستی افراد بی‌گناه را به قتل می‌رسانند و صلح را در بسیاری از مناطق تهدید می‌کنند و ما را هدف قرار داده‌اند».

رئیس پنتاگون ادامه داد: «لفاظی‌های کره شمالی و اقدامات تحریک آمیز این کشو همچنان علیرغم انتقادات و تحریم‌های سازمان ملل ادامه دارد. این اوضاع به گونه‌ای است که ما را ملزم می‌کند تا یک بازدارندگی امن و ایمن و همچنین یک نیروی رزمی متعارف قاطع حفظ کنیم که بتواند با دشمنان غیرمعمول مبارزه کنند زیرا ارتش ما می‌بایست بتواند تمامی تهدیداتی که با آن روبرو هستیم را مهار کند».

متیس در بخشی از سخنان خود به ایران و کره شمالی اشاره کرد و گفت: « ما در خصوص ایران و کره شمالی شاهد مسئله اشاعه هسته‌ای هستیم که البته در مورد ایران به تأخیر افتاده است اما شاهد رفتار بی مهابا در شمال منطقه غیرنظامی شبه‌جزیره کره هستیم که این رفتار منطقه شمال غربی اقیانوسیه و منطقه شرق آسیا را نگران کرده است».

وزیر دفاع آمریکا ادامه داد که آمریکا یک راه‌حل دیپلماتیک را ترجیح می‌دهد و نقش ارتش در واقع در تضمین این مسئله است که آمریکا از موضع قدرت مذاکره می‌کند و شرایطی را برای پیشرفت دیپلماتیک تعیین می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر