۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۲۶۳۶۱
دونالد ترامپ که امرور میزبان حیدر العبادی نخست وزیر عراق و از متحدان منطقه ای ایران بود در حاشیه این دیدار فاش کرد که در مذاکره امروز برای تاثیر گذاری بر روابط تهران و بغداد تلاش کرده است. هدف اصلی این دیدار هماهنگی برای انجام عملیات نهایی در موصل اعلام شده است
دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه در دیدار با حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق بار دیگر تلاش کرد اقدامات اوباما در توافق با ایران را زیر سوال برد و با لحن همیشگی خود گفت که هیچ‌کس نمی‌داند چرا باراک اوباما با ایران توافق هسته‌ای امضا کرد.

ترامپ گفت ایران یکی از مسایلی است که تیم او با هیات عراقی که برای شرکت در مذاکراتی درباره راه‌های مقابله با داعش به واشینگتن سفر کرده‌اند، درباره آن گفت‌وگو خواهند کرد. 

دونالد ترامپ از منتقدان سرسخت توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی بشمار می‌رود. در این حال محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران هم روز دوشنبه در اصفهان گفت جمهوری اسلامی احساس می‌کند منافعش همچنان در پایبندی به برجام است اما در صورت تصمیم به پایان تعهد به برجام، تهران آماده ازسرگیری فعالیت هسته‌ای خود است. دونالد ترامپ در زمان مبارزات انتخاباتی خود اعلام کرده بود که توافق هسته‌ای گروه ۵ بعلاوه یک و ایران به‌گفته او بدترین معامله ممکن بوده و اگر به قدرت برسد، آن را پاره خواهد کرد اما بعدا این نظر خود را تعدیل کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر