۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۲۶۳۵۴
دولت آلمان براي تسهيل فرايند ارزيابي پناهجويان از فناوري تشخيص گفتار براي تعيين اصالت و مليت آنها استفاده مي کند. اگرچه تعداد درخواست هاي پناهندگي در اين کشور در سال 2016 بسيار کاهش يافت و از رقم 890000 در سال 2015 به 280000 رسيد، اما از ابتداي سال 2017 تاکنون 430000 نفر مهاجر قصد ورود به اين کشور را داشته اند.
مقامات دولت فدرال آلمان در بخش مهاجرت و پناهندگي (BAMF) اميدوارند با استفاده از اين تکنولوژي، متخصصين لهجه ها و گويش هاي مختلف بتوانند موارد تقلب را شناسايي نموده و تعداد درخواست ها را کاهش دهند.

اين نرم افزار که بر اساس فناوري احراز هويت صوتي مورد استفاده در بانک ها و مؤسسات بيمه عمل مي کند، با دريافت نمونه گفتار مهاجرين مي تواند لهجه و گويش آنها را ارزيابي کند. سپس مقامات مي توانند تشخيص دهند که آيا اين فرد واقعاً از منطقه اي درگير جنگ به آلمان پناه آورده، يا از فرصت به وجود آمده سوء استفاده کرده است.

البته کارشناسان نسبت به دقت عملکرد نرم افزار مورد بحث و امکان فريب دادن آن نگرانند، و معتقدند BAMF بايد هنوز هم از 45 متخصص زبان شناسي خود براي اين کار بهره گيرد. اين تيم حرفه اي بر 80 زبان مختلف تسلط دارند و از سال 1998 به اين کار مشغولند.

گفتنيست دولت آلمان از دو هفته ديگر، استفاده آزمايشي از اين نرم افزار را آغاز خواهد کرد و اگر همه چيز مطابق برنامه پيش برود، سيستم در سال 2018 به صورت رسمي بهره برداري مي شود. در حال حاضر درخواست پناهندگي کمتر از نصف مهاجرين به آلمان پذيرفته مي گردد، اما تقريباً 60 درصد آنها تحت قوانين حمايتي ديگر قرار مي گيرند تا به سرزمين اصلي خود تبعيد نشوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر