کد خبر: ۲۶۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳
سلامت در سفر؛
هر دو ساعت به اندازه یک ربع استراحت کرده و در این زمان چایی کم‌رنگ بنوشید ، در صورت امکان از دمنوش‌های گل‌گاو زبان ، چایی کوهی و چایی ترش استفاده کنید.
نوروز فرصت مناسبی برای سفر است و سالانه بیش از سی و پنج میلیون ایرانی در این ایام به گردش می پردازند.

طبق آمار منتشر شده از سوی مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری سال گذشته 46 میلیون نفر به صورت شب اقامت در شهرهای مختلف کشور حضور داشته‌اند . 

برای مسافرت از طریق هر یک از وسایل حمل و نقل عمومی مانند قطار و هواپیما و یا حتی وسیله شخصی رعایت چند نکته بویژه برای افراد حساس لازم و ضروری است.

بیشترین سفرها در کشور از طریق خودروی شخصی انجام می‌شود و آمار تصادفات در این ایام رقم بالایی را به خود اختصاص می‌دهد.

آخرین آمار منتشر شده از سوی جانشین نیروی انتظامی درباره تصادفات جاده‌ای در نوروز نود و پنج (تا 11 فروردین) نشان می دهد 344 نفر جان خود را از دست داده‌اند و بیش از دو هزار میلیارد تومان به مردم خسارت مالی وارد شده است. 

مسافران وسیله شخصی بخوانند

اگر با وسیله شخصی به مسافرت می‌پردازید، حتما همراه خود کنسرو ، بیسکوئیت و آب معدنی داشته باشید. رانندگان وظیفه سنگینی در قبال سلامتی همراهان خود دارند ، بنابراین هر دو ساعت به اندازه یک ربع استراحت کرده و در این زمان چایی کم رنگ بنوشید ، در صورت امکان از دمنوش های گل گاو زبان ، چایی کوهی و چایی ترش استفاده کنید.

اگر مقصد شما شهرهایی است که برای رسیدن به آن مجبورید از مناطق کوهستانی سفر کنید، حتما حواستان به باک بنزین باشد و فراموش نکنید که همراه خود پتو به تعداد افراد همراه داشته باشید.لازم است بدانید نزدیک به چهل درصد جاده‌های کشور کوهستانی است.

اغلب تصادفات در سی کیلومتری مانده به مقصد اتفاق می‌افتد ، بنابراین اگر بیشتر از دو ساعت رانندگی کرده‌اید ، تابلوی سی کیلومتری مقصد شما را وسوسه نکند، چراکه سرعت زیاد و خستگی مفرط می‌تواند برایتان حادثه آفرین باشد.بهترین زمان استراحت برای انسان شبانگاه است ، بنابراین تا جایی که امکان دارد از سفر در شب خودداری کنید.پایین آمدن سطح هوشیاری در زمان خواب منجر به بسته شدن چشم‌های شما برای لحظه‌ای کوتاه خواهد شد!

قابل توجه مسافرانی که با قطار سفر می‌کنند

سفر با قطار می‌تواند برای افرادی حالت تهوع و سرگیجه ایجاد کند.در این صورت افراد باید به محلی که نشسته‌اندْ توجه کنند.اگر روی صندلی نشسته اید که به سمت مخالف حرکت قطار است ، صدلی خود را عوض کنید ، در صورتی که در قطار سرگیجه و حالت تهوع دارید از مطالعه و کار با تلفن همراه اجتناب کنید.

زمان ایستادن قطار در ایستگاه کمی قدم بزنید ، آب بنوشید و دوباره به کابین خود برگردید.حرکت قطار ، به ویژه در شب می‌تواند فضای کابین را سرد کند، بنابراین لباس گرم همراه خود داشته باشید ، حتی اگر به مناطق جنوبی و گرمسیر سفر می‌کنید.

مسافران هواپیما باید به چه نکاتی توجه کنند؟

سال گذشته بیش از 2 میلیون و 140 هزار مسافر از طریق هواپیما سفر کرده‌اند.آمار کمی نیست ، اما در مقایسه به سفرهایی که در کشور و در ایام نوروز انجام شده است ، بسیار کم است.

لازم است مسافرانی که از طریق ایرلاین‌ها سفر می‌کنند به چند نکته توجه داشته باشند.اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که در مسافرت با هواپیما حالتان بد می‌شود ، سیستم ایمنی بدنتان را مدیریت کنید و یک هفته قبل از سفر میوه‌هایی که سرشار از ویتامین c هستند را مصرف کنید. در صورتی که پزشکتان اجازه می‌دهد ، یک روز قبل از مسافرت‌های طولانی تا سه روز بعد از آن، آسپرین مصرف کنید، زیرا  مشکل ترومبوز وریدهای عمقی با تشکیل لخته در عروق جزو مواردی است که در اثر بی تحرکی طولانی ایجاد می‌شود. همیشه سعی کنید یک بطری آب خنک و یک اسنک در کیف همراه خود داشت باشید.

حتی وقتی مدت زمان پروازتان بسیار کوتاه است. از طرفی حداقل 24 ساعت قبل از پرواز از داروهای ضداحتقان برای پیشگیری از بروز مشکلات بینی و گوش استفاده کنید. این داروها به حفظ سلامت و عدم احتقان سینوس‌ها و گوش‌ها کمک می‌کنند. هنگام سوارشدن به هواپیما هم آدامس بجوید. این کار باعث مساوی شدن فشار هوا در گوش میانی شما می شود و از گرفتن گوش پیشگیری می‌کند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: