۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۲۶۳۴۶
عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس از تشکیل کارگروه ویژه کمیسیون اقتصادی مجلس و وزارت امورخارجه برای تقویت دیپلماسی اقتصادی خبر داد.
سیدحسن حسینی‌شاهرودی عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران، از تشکیل کارگروه ویژه وزارت امورخارجه و مجلس برای تقویت دیپلماسی اقتصادی در این کمیسیون خبر داد و گفت: تصمیم تشکیل این کارگروه در  نشست هم‌اندیشی رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با وزیر امورخارجه اتخاذ شده است. 

وی درباره علت تشکیل این کار‌گروه افزود: کار‌گروه قرار است به تدوین قوانین جدید مورد نیاز وزارت امورخارجه کمک کند، همچنین مقرر شد همکاری‌های مشترک در این رابطه ادامه یابد تا زمینه تقویت دیپلماسی اقتصادی فراهم شود؛ همچنین قرار است این کارگروه راه‌کارهای لازم برای حضور و به روز بیشتر وزارت‌ امورخارجه در عرصه اقتصادی و گسترش اقتصاد خارجی به‌ ویژه در امر صادرات فراهم کند.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه کل کشور ظرفیت‌های مناسبی برای ارتقاء توانمندی‌های دستگاه دیپلماسی در مأموریت‌های مرتبط با دیپلماسی اقتصادی در نظر گرفته شده، افزود: کار‌گروه ویژه درباره اجرای برنامه ششم با همکاری وزارت امورخارجه و کمیسیون اقتصادی مجلس تشکیل می‌شود.

حسینی‌شاهرودی درباره آغاز فعالیت این کار‌گروه ویژه بین کمیسیون اقتصادی مجلس و وزارت‌ امورخارجه، تصریح کرد: در نشستی که چندی پیش در کمیسیون اقتصادی با آقای ظریف داشتیم، وی برای تشکیل این کارگروه مشترک اعلام آمادگی کرد که قرار شد پس از تعطیلات نوروز قائم‌مقام وزیر امورخارجه ارتباط نزدیک‌تری با کمیسیون اقتصادی داشته باشد تا فعالیت این کار‌گروه آغاز شود.

وی درباره ترکیب این کار‌گروه گفت: هنوز ترکیب کار‌گروه ویژه وزارت امورخارجه و مجلس مشخص نشده که در اولین جلسه مشترک کمیسیون اقتصادی و وزارت امورخارجه در سال آینده مشخص می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر