۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۲۶۳۳۲
آذربایجان شرقی؛
پرتوهای هسته ای فوق العاده قابل نفوذ، نامرئی و غیرقابل لمس است و پیامدهای غیرقابل جبرانی دارد که می توان با آمادگی گروه های امدادی و اورژانسی این خطرات را به حداقل رسانید.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی در جلسه ای که با حضور مدیرت بحران استان و گروههای امدادی استان تشکیل شده بود بر اهمیت برگزاری کلاسهای آموزشی پدافند پرتوی تأکید کرد.

احمد جهانسری گفت: نظر به اهمیت پدافند پرتوی و آسیب پذیر بودن استان از این لحاظ، باید آموزشهای کامل برای مدیران و کارکنان دستگاههای اجرایی استان در این زمینه انجام گیرد. جهانسری افزود: با توجه به وجود تاسیسات هسته ای در نزدیکی مرزهای شمالی استان و سابقه تهاجم و خطرات طبیعی برای این مراکز، آموزشهای لازم برای مقابله با این تهدیدات ضروری است. جهانسری گفت اگر برای تأسیسات هسته ای همسایه های استان اتفاقی بیافتد نشر هسته ای سریعاً اتفاق خواهد افتاد و در ساعت های اولیه در استان قابل لمس خواهد بود بنابراین باید از الان تدابیر لازم انجام گیرد. جهانسری گفت پرتوهای هسته ای فوق العاده قابل نفوذ، نامرئی و غیرقابل لمس است و پیامدهای غیرقابل جبرانی دارد که می توان با آمادگی گروه های امدادی و اورژانسی این خطرات را به حداقل رسانید.

جهانسری افزود متاسفانه ما تاکنون کمترین آگاهی از نحوه مواجهه با نشرهسته ای نداریم و می خواهیم با کمک همکاری اساتید دانشگاه تبریز و اصحاب علم استان آموزشهای عمومی و تخصصی پدافند پرتوی را برگزار کنیم .

در ادامه مدیرکل بحران استان با توجه به اهمیت موضوع پدافند پرتوی ، از آمادگی شورای مدیریت بحران استان برای برگزاری کلاسهای آموزشی پدافند پرتوی در سطح استان خبر داد. درانتهای این جلسه دکتر اشرفی مدیرگروه فیزیک هسته ای دانشگاه تبریز مباحثی را در مورد ضرورت آموزش و آمادگی در مقابل تهدیدات پرتوی را ارائه کرد. در خاتمة جلسه مقرر گردید از هر کدام از دستگاه های ذیربط 20 نفر جهت آموزش عمومی و تخصصی پدافند پرتوی به پدافند غیرعامل استان معرفی گردد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر