۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۲۶۳۰۹
حری،مدیرکل پدافند غیرعامل استان خوزستان:
کارگروه بهداشت و سلامت و بیولوژیک شورای پدافند غیرعامل استان با حضور مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری و هیئت رییسه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در دفتر ریاست دانشگاه برگزار گردید.

به گزارش پایداری ملی، حری مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری خوزستان با اشاره به بحران اخیر در استان گفت:  عدم توجه به اصول پدافند غیر عامل توسط تعدادی از دستگاه های اجرایی علی رغم تذکرات  قبلی موجب تشدید بحران گردید. 

عدم توجه به اصول پدافند غیرعامل برخی دستگاه های اجرایی، موجب تشدید بحران می‌شود

وی عدم وابستگی زیرساخت ها به یکدیگر را از اهداف پدافند غیرعامل دانست و خاطرنشان کرد :  امید است با رعایت این اصول و وابستگی کمتر زیر ساختها به یکدیگر شاهد استمرار خدمت رسانی دستگاه ها به مردم در اینگونه موارد باشیم. حری در ادامه خواستار همکاری و مشارکت بیشتر دانشگاه علوم پزشکی در زمینه آموزش، پژوهش، رصد و پایش تهدیدات و نیازهای زیستی استان شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل در بخش دیگری با اشاره به وظایف کارگروه بهداشت، سلامت و بیولوژیک تهدیدشناسی و محیط شناسی را از گام­ های اساسی در چرخه پدافند زیستی دانست و اظهار داشت تهدیدات زیستی و بیولوژیک امروزه به یکی از مهمترین تهدیدات برای همه کشورها تبدیل شده است و این رسالت متولیان این حوزه جهت آمادگی و قابله با اینگونه تهدیدات را دو چندان می کند. وی افزود اولین گام جهت مقابله با تهدیدات زیستی، شناخت و شناسایی تهدیدات این حوزه و ترسیم نقشه­ای از آن با توجه به شرایط اقلیمی و محیطی استان در راستای آمادگی و مصونیت بخشی می باشد.

عدم توجه به اصول پدافند غیرعامل برخی دستگاه های اجرایی، موجب تشدید بحران می‌شود

دکتر ایدنی ریاست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز در این جلسه گفت: اتفاقات رخ داده در ماه گذشته مربوط به وقوع ریزگردها و باران و رطوبت و قطع همزمان آب، برق، گاز و تلفن در نقاطی از استان، نشانگر میزان آمادگی ما در برخورد با حوادث بوده و درس های خوبی برای مدیران و تصمیم سازان در استان و کل کشور داشت، چرا که نشان داد همواره در معرض تهدیدات مختلفی اعم از طبیعی و خصمانه برای کشور هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه باید نیازسنجی های ساختاری و زیرساختاری در سطح استان چه به لحاظ فیزیکی و چه به لحاظ نیروی انسانی انجام شود، افزود: از آنجا که کشورمان یک کشور بحران خیز می باشد، بایستی منابع مالی متناسب برای توسعه و بهبود زیرساخت ها نیز تعریف شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر