۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۲۶۲۸۵
پلیس هلند موفق به رمزگشایی تعدادی از پیام‌های رمزنگاری‌شده با سیستم PGP بلک بری شد. این پیام‌ها از سوی مجرمان ارسال و رمزگشایی انها منجر به دستگیری تعدادی از انها شد.
سیستم رمزنگاری PGP در بلک بری یا حفظ حریم خصوصی عالی، استاندارد رمزنگاری انتها به انتهای متن بازی است که برای رمزنگاری ایمیل‌ها، فایل‌ها، اسناد و یا کل پارتیشن دیسک‌ها جهت حفاظت اطلاعات از جاسوسی استفاده می‌شود.

روز پنج شنبه گذشته پلیس هلند اعلام کرد به محتوای ۳.۶ میلیون پیام دسترسی پیدا کرده است که ظاهراً این پیام‌ها با استاندارد رمزنگاری محافظت می‌شدند. آن‌ها از این طریق موفق شدند به شواهد زیادی در مورد جرائم گوناگون ازجمله پول شویی، سرقت مسلحانه، اقدام به قتل و قاچاق مواد مخدر دست پیدا کردند.

همچنین ماه آوریل سال گذشته پلیس هلند، مردی ۳۶ ساله را به اتهام پول شویی و نقش داشتن در فروش تلفن‌های بلک بری دستگیر کرد. در همان زمان نیز سروری از  شرکت Ennetcom متعلق به Danny manupassa که شامل اطلاعات ارتباطات رمزنگاری شده انتها به انتها متعلق به گروه‌های تبهکاری، توسط پلیس ضبط شد.

به علاوه اوایل ژانویه امسال نیز محققان هلندی مدعی شدند ایمیل‌های ذخیره شده روی دستگاه‌های بلک بری با سیستم رمزنگاری PGP را رمزگشایی کردند. البته آن‌ها متذکر شدند این اقدامات تنها روی تلفن‌های در اختیار مقامات صورت گرفته است.

نحوه دسترسی به کلید رمزنگاری توسط پلیس هلند

بنا به گزارشات  مقامات هلندی شرکت Ennetcom بیش از ۲۰ هزار تلفن بلک بری با ویژگی های امنیتی از جمله رمزنگاری ایمیل PGP فروخته است. این شرکت از سرورهای خود استفاده کرده و کلید رمزنگاری PGP به جای تولید توسط خود دستگاه کاربر، توسط شرکت تولید می‌شود. این کلیدها روی سرورهای Ennetcom ذخیره می‌شود.

پلیس هلند نیز ۷ ترابایت از اطلاعات این سرورها در کانادا را کشف کرده و با دستیابی به اطلاعات موجود روی  سرورهای این شرکت توانسته به پیام‌های رمزنگاری شده دسترسی پیدا کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر