۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۲۶۲۸۲
معاون جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: پیش بینی می شود در سال پیش رو به سبب کاهش بارندگی ها بیش از سالهای گذشته آفت سن مزارع گندم آذربایجان غربی را تهدید می کند.
به گزارش پایداری ملی، عبدالله فتح الله زاده ظهر امروز در نشست ستاد برنامه ریزی مبارزه با آفت سن غلات اظهار کرد: با توجه به کاهش بارنگی ها در سال زراعی جاری، آفت سن نسبت به سالهای گذشته مزارع گندم استان را تهدید می کند.

وی افزود: بر اساس پیش بینی های انجام شده تلاش می شود تا با آفت سن 150 هزار هکتار از اراضی تحت کشت گندم در استان آذربایجان غربی مبارزه شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سال زراعی گذشته با آفت سن 77 هزار و 600 هکتار از اراضی زیر کشت گندم استان آذربایجان غربی اقدامات پیشگیری انجام شد.

فتح الله زاده خاطر نشان کرد: سرمازدگی و کاهش بارندگی عواملی هستند که سبب شده است تا جوانه ها به موقع از خاک بیرون نیایند و با توجه به شرایط  45 درصد از مزارع دیمی و 100 درصد از مزارع آبی سبز شده اند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از کشاورزان خواست تا با مراقبت های لازم و سمپاشی های به موقع از بروز آفات پیشگیری شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر