۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۲۶۲۳۰
معاون بسیج و امور استان ها سازمان پدافند پدافند غیرعامل کشور در شهرکرد:
معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل در شهرکرد گفت: اقتصاد مقاومتی می‌تواند کشور را از بسیاری از مشکلات حفظ کند اما باید توجه داشت که این مسئله عزم و حضور ملی و همگانی را می‌طلبد و تنها وظیفه دولت نیست.
به گزارش پایداری ملی، معاون بسیج و امور استان سازمان پدافند غیرعامل کشور در همایش مهندسی و پدافند غیرعامل استان اظهار داشت: برخی در کشور می‌گویند موشک برای چه ساخته می‌شود در پاسخ به این افراد باید گفت ما جنگ طلب نیستیم اما موشک یک مسئله بازدارنده است، ما در این حوزه تولید قدرت کرده‌ایم به همین دلیل تهدید نظامی از کشورمان دور شده است.

اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش اقتصاد کشور است

وی ذخیره‌سازی راهبردی شهرها را یکی از مسائل مورد توجه پدافند غیرعامل و یکی از پارامترهای شهر هوشمند دانست و افزود: شهر هوشمند و طراحی جزیره‌ای امکانات و تجهیزات باید مورد توجه باشد چرا که نبود یک مسئله نباید بقیه امکانات را نیز از بین ببرد؛ این مسئله‌ای بود که در اتفاقات چند روز گذشته خوزستان قابل مشاهده بود.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به قطعی برق و آب خوزستان به دنبال پدیده ریزگردها، بیان کرد: اگر به بحث زیرساخت‌ها توجه شده بود بحران ریزگردها در خوزستان رخ نمی‌داد توصیه ما عمل کردن به صورت جزیره‌ای در بحث اندرکنش زیرساخت‌ها و عدم وابستگی بخش‌های مختلف به یکدیگر است هر استانی باید با طراحی هوشمند به خود متکی باشد.

وی تصریح کرد: پدافند غیرعامل سال‌ها پیش عنوان کرده بود که تمام زیرساخت‌ها و جمعیت‌ها باید برق اضطراری داشته باشند اما متاسفانه عدم توجه به این مسئله در ماجرای خوزستان مشخص بود.

این مقام مسئول ادامه داد: مقره‌های برق هر 6 ماه یک بار باید شسته شوند اما در خوزستان 3 سال بود که این کار انجام نشده بود از همین‌رو نباید گفت همه مشکلات کشور به آمریکا و تحریم برمی‌گردد بخشی از مشکلات ما مدیریتی است.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل تاکید کرد: زمانی یک شهر به طور کامل تاب‌آور است که تمامی شاخص‌ها و مولفه‌های ایجاد تاب‌آوری در آن شهر در وضعیت و حالت رشد و ارتقا قرار گیرد.

ایشان با بیان اینکه اکنون تهدیدات فناوری و دانش ‌پایه هستند، تصریح کرد: باید پدافند تخصصی مبتنی بر تهدیدات را ارائه و انجام دهیم.

وی با اشاره به اهمیت توجه به پدافندهای سایبری، پرتویی، شیمیایی، کالبدی و استحکام زیرساخت‌ها و زیستی، بیان کرد: همیشه موشک در میان نیست گاهی اوقات پدافند زیستی برای از بین بردن زیرساخت دام و کشاورزی استفاده می‌شود این در حالی است که ما به راحتی اجازه ورود میوه به کشور را می‌دهیم بسیاری از کشورها به دلیل همین مسئله اجازه ورود بذر به کشورشان را نمی‌دهند این یک مسئله جدی است که می‌تواند کشاورزی ما را درگیر کند کما اینکه سال‌های گذشته اتفاقاتی در این زمینه رخ داده است.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل پدافند غیراقتصادی و مردم محور را یکی دیگر از مسائل با اهمیت عنوان و خاطرنشان کرد: مهمترین تهدید برای کشور مشکل اقتصادی است اگر همه به این مسئله توجه و رهنمودهای مقام معظم رهبری را در عمل پیاده و اجرایی کنیم به مشکلی برنمی‌خوریم.

وی خواستار توجه به بحث اقتصاد مقاومتی و مصرف کالاهای داخلی شد و گفت: اقتصاد مقاومتی می‌تواند کشور را از بسیاری از مشکلات حفظ کند اما باید توجه داشت که این مسئله عزم و حضور ملی و همگانی را می‌طلبد و تنها وظیفه دولت نیست؛ همه باید کمک کنند تا مصرف کالاهای داخلی و اتکا به توان داخلی به یک فرهنگ تبدیل شود.

وی با بیان اینکه سازمان پدافند غیرعامل تدابیر رهبری را برای استحکام‌سازی درونی نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کند، تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش و عامل جلوگیری کشور از آسیب است.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل یادآور شد: در بودجه سال 96 مجلس شورای اسلامی مصوب کرده است که یک درصد از ردیف تملک دارایی همه دستگاه‌ها برای پدافند غیرعامل همان دستگاه هزینه شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر