۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۲۶۱۹۶
ضربه بزرگ روس ها بر سازمان جاسوسی امریکا و GCHQ انگلیس با انتشار اسناد وُلت 7 / Vault 7 کلید خورد تا جزییات تسلیحات سایبری علیه کاربران در فضای مجازی رسانه ای شود.
به گزارش پایداری ملی،  8761 سند منتشرشده توسط ویکی لیکس ظاهراً پرده از تکنیک‌هایی بر می‌دارد که توسط واحد سایبری سیا در لانگلی ویرجینیا و GCHQ (ستاد ارتباطات دولت انگلیس) در چلتنهام بین 2013 تا 2016 بکار گرفته‌شده تا از کاربران مختلف جاسوسی کنند.

در این اسناد آمده است که هکرهای دولتی گوشی‌های هوشمند و رایانه‌ها را با بدافزارهای ادیت شده موردحمله قرار داده‌اند. درواقع هکرهای دولتی با گرفتن سورس اصلی بدافزار از منابع مختلف و بازسازی آن برای اهداف جدید خود، بدافزارها را آپدیت کرده و به‌سوی گوشی و رایانه قربانی ارسال کرده‌اند.

ویرجینیا به‌عنوان مرکز اصلی و فرانکفورت (کنسول گری آمریکا) به‌عنوان دفتر اصلی برای این کار تعریف‌شده تا اروپا، خاورمیانه و افریقا را تحت پوشش حملات سایبری خود قرار دهد.

برنامه موسوم به Weeping Angel نشان می‌دهد چگونه تلویزیون هوشمند سامسونگ F8000 با کمک جاسوسان انگلیسی در MI5/BTSS (درحالی‌که آی 5 سرویس جاسوسی داخلی است اما این کار را انجام داده است) آلوده به بدافزار شده و برای مانتیور کردن کاربر از آن سوءاستفاده شده است.

گفته می‌شود ترامپ سازمان سیا را بارها علیه خود متهم کرده ( خود ترامپ متهم به همکاری با روس‌ها است) و گفته است قصد تغییر و تحول در آن را دارد و این داستان لورفتن جدید همگام با سیاست‌های روسیه برای تسویه‌حسابی بزرگ با سیا و GCHQ صورت می‌گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر