۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷
کد خبر: ۲۶۱۲۸
پیام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به کنفرانس ملی «پدافند غیرعامل در قلمرو فضای سایبری» دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه قرائت شد.
به گزارش پایداری ملی، در پیام دکتر حمید میرزاده آمده است:

«بسمه تعالی

درود به ارواح طیبه شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با سلام به محضر امام عصر و مقام معظم رهبری

پدافند غیرعامل به ویژه در حوزه سایبر از موضوعاتی است که مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده و از طرفی مورد علاقه بسیاری از حوزه‌های علمی از جمله حقوق و فناوری اطلاعات است. 

در جهان و عصر امروز فضای مجازی از یک سو به عنوان جهش در عرصه ارتباطات جمعی بوده و از سوی دیگر فضایی پرمخاطره تلقی می‌شود و این فضا زمینه را بیش از پیش برای دشمنان آماده و مهیا کرده است.

برخلاف فضای سنتی، جنگ‌افزارها در محیط‌های مجازی، بدون انفجار و کشتار مستقیم انسان‌ها، جوامع هدف را نشانه گرفته و آثار مخربی بر عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی از خود بر جای می‌گذارد. لذا ضمن استفاده بهینه از این فرصت، مقابله و مبارزه متناسب با مخاطرات این فضا از جمله اولویت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه که در راستای منویات مقام معظم رهبری این امر مهم را به عنوان یکی از موضوعات روز و کاربردی در اولویت برنامه‌های پژوهشی خود قرارداده، قابل تحسین است. 

برگزاری این کنفرانس و حمایت قابل تقدیر دست اندرکاران، وزارتخانه‌ها، نهادها و سازمان‌ها، این معنا را نوید می‌دهد که با بسیج علمی، توانایی‌های کشور و تبلور این ظرفیت‌ها در پدافند سایبری کشور، مسیری پر شتاب به خود گرفته وبه حد اکثر توان دفاعی خود خواهد رسید.

از خداوند متعال برای شما همکاران زحمتکش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه که با تلاش و خود باوری در توسعه پدافند سایبر، نقش ارزنده و تاریخی خواهید داشت، دوام توفیق و عزت مستدام مسئلت دارم.

حمید میرزاده

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر