۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۲۶۱۱۰
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران:
رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران با بیان اینکه تاکنون در زمینه بومی سازی مقرارت ملی ساختمان اتفاقی رخ نداده است گفت: ساخت و ساز در استان به صورت جزیره ای انجام می شود.
به گزارش پایداری ملی ، مهران فرصت با بیان اینکه اصلاح ساختار اداری، واقعی کردن خدمات مهندسی، اعتمادسازی از طریق شفاف سازی در سرلوحه کار سازمان قرار دارد گفت: در دوره گذشته درباره آسیب شناسی ساخت و ساز معاصر در استان تلاش ها و پژوهشی صورت گرفته است و از نتایج این پژوهش این بود که ساخت و ساز در استان به صورت جزیره ای انجام می شود.

وی با بیان اینکه تخلفات ساختمانی چهره مازندران را از بین می برد افزود: این استان در بحث تخلفات ساختمانی رتبه اول را در کشور دارد و مهندس در زمینه تخلفات کمترین نقش را دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با بیان اینکه کمترین نفع نصیب مهندس می شود و بیشترین پاسخگویی برعهده مهندس است درباره ضعف های حقوقی نظام مهندسی گفت: وقتی پایه و اساس قانون حضور ۵۰ مهندس در استان است و قانون بر این مبنا نوشته می شود، نشان دهنده آن است که مسائلی قانون به درستی نمی تواند پاسخگوی نیاز روز جامعه باشد.

فرصت با عنوان اینکه عدم آگاهی کارفرمایان سبب برخی نارضایتی از مهندسان شده است گفت: آموزش در زمینه ارتقای مهندس اجباری است تا مهندسان بتوانند خدمات مناسبی ارائه دهند.

وی آموزش مهارت محور و حقوقی مهندسان را از برنامه های در دست اقدام در سازمان بیان کرد.

سودابه مهری عضو هیئت رئیسه نظام مهندسی ساختمان مازندران نیز گفت: موضوعات و مشاغل مختلفی به حوزه ساخت و ساز ارتباط دارد و هیئت مدیره نگاه کلان و ملی نیز به مسائل دارد.

وی عنوان کرد: در راستای برنامه ششم توسعه باید بتوانیم در زمینه قانون گذاری و خلاء های موجود نیز راهکارهایی را مدنظر قرار دهیم.

احمدرضا گران خزانه دار سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران نیز با بیان اینکه ۲۲ مبحث مقررات ملی ساختمان وجود دارد اظهار داشت: سه مبحث جدید نیز برای حوزه شهرسازی، ترافیک و نقشه بردار در دست تهیه و اجرا است.

وی عنوان کرد: سازمان نظام مهندسی به تنهایی توانایی پیاده سازی اجرای مقررات ملی ساختمان ندارد و نیاز به حمایت دستگاه های مختلف دارد.

گران با تاکید بر اینکه باید ساختمان را مهندسی بسازیم افزود: اجرای مقررات ملی ساختمان، منفعت عام دارد و گاه مصوباتی که خارج از سازمان انجام می شود، سعی در کاهش مقررات ملی ساختمان دارد.

وی با بیان اینکه عدم مقررات ملی ساختمان آسیب جدی را وارد می کند گفت: مبحث پدافند غیرعامل و مصرف بهینه انرژی امری بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان یادآور شد: مازندران جزواستان هایی است که از نظر اجرای مقررات ملی ساختمان در سطح خوبی دارد و امیدواریم بتوانیم ضریب نفوذ و توسعه مقررات را داشته باشیم.

گران با تاکید بر اینکه باید نظارت مستمر و مستقیم روی ساختمان داشته باشیم اظهار داشت: برای ساختمان های گروه ج هفت مرحله نظارتی درنظر گرفته شده است و ساری از جمله شهرهای جزو این گروه است.

وی اظهار امیدواری کرد تا در اصلاح قانون، اعضای نظام مهندسی حرفه مند شوند و نظارت قطعی و ۱۰۰ درصدی داشته باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر