۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷
کد خبر: ۲۶۱۰۳
مدیرکل پدافند غیرعامل استان خراسان رضوی در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان:
سومین جلسه شورای پدافند غیرعامل استان خراسان رضوی در تاریخ 11 اسفند 1395 با محوریت بررسی و تصویب سند راهبردی و چارچوب نهادی پدافند غیرعامل برگزار شد.
دکتر احمدی مدیرکل پدافند غیرعامل ضمن عرض خیر مقدم و تسلیت ایام شهادت بانوی دو عالم، حضرت زهرا(س) گزارشی کامل از روند تدوین سند راهبردی و چارچوب نهادی پدافند غیرعامل استان ارائه نمود.
وی افزود: از طریق انجام مطالعات کیفی و با نگاه کلان حدود 12 کاستی و با نگاه خرد 22 کاستی قابل توجه شناسایی شد و بر این اساس 10 اقدام و اصلاح به عنوان اولویت‌های پیش رو در دستورکار قرار گرفت، که تدوین سند راهبردی و چارچوب نهادی استان به تنهایی 40 درصد این اولویت‌ها را پوشش می‌داد، فلذا تمام اهتمام خود را مصروف تدوین این سند نمودیم. خوشبختانه با انجام بیش از 500 ساعت کار کارشناسی و مطالعه بیش از 58 سند بالادستی تمامی موارد مرتبط با حوزه پدافند احصاء و ارتباط منطقی آن‌ها با کارگروه‌های تخصصی ایجاد و نهایتاً شناسنامه 11 کارگروه تخصصی پدافند بومی‌سازی شد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان همچنین تدوین 5 هدف کلان، 13 راهبرد، 26 سیاست و 63 برنامه کلان را یکی از بخش‌های محوری سند برشمرد و افزود، ذیل این برنامه‌ها بیش از 143 راهکار و پروژه تعریف شده است که به دلیل محرمانه بودن بعد از رایزنی و هماهنگی با کارگروه‌های تخصصی به عنوان جلد دوم تدوین و چراغ راه تمامی دستگاه‌ها خواهد بود.
سید ابوالفضل احمدی تبیین نمودن چارچوب نهادی و چگونگی تعامل و ارتباط هریک از ارکان و اجزای مرتبط با حوزه‌ی پدافند را یکی دیگر از بخش‎های مهم این سند برشمرد و تعریف ساختار عملیاتی تا سطح بخشداری‌ها را تضمین کننده تحقق اهداف و راهبردها به صورت شبکه مویرگی برشمرد و ادامه داد که این سند در سطح استانی برای اولین بار در کشور تدوین شده است و تحقق بخشی از پیشرو و الگو بودن استان است که در چشم‌انداز این سند ترسیم شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر