۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۲۶۰۹۴
استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم وجود مدیریت یکپارچه در زمان بروز بحران گفت: لازم است مدیریت یکپارچه در زمان بروز بحران وجود داشته باشد تا بتوانیم مسائل را بهتر مدیریت کنیم و مطالبات بحق مردم را جوابگو باشیم.
به گزارش پایداری ملی، استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم وجود مدیریت یکپارچه در زمان بروز بحران گفت: لازم است مدیریت یکپارچه در زمان بروز بحران وجود داشته باشد تا بتوانیم مسائل را بهتر مدیریت کنیم و مطالبات بحق مردم را جوابگو باشیم.

غلامرضا شریعتی در آیین افتتاح پروژه های بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی شوشتر با اشاره به اظهارات نماینده شوشتر در این مراسم اظهار کرد: قسمت عمده ای از این مسائل به تشخیص شاخه ها و موارد مختلفی باز می گردد که در کشور ایران مدیریت آنها تفکیک شده است و در این زمینه، کمتر مدیریت واحد انجام می شود که این موضوع، افزایش بخشی نگری را به دنبال دارد.

وی افزود: افزایش بخشی نگری، موجب می شود که هیچ دستگاهی کار دستگاه دیگر را مشکل خود نداند. این مساله سبب توقف در کارها، رکود کارها و سرعت پایین در امور می شود و به تبع آن تا حدودی نارضایتی مردم و نمایندگان را به دنبال دارد که این نارضایتی بحق هم هست.

استاندار خوزستان تصریح کرد: برای سرمایه گذاری در استان های مختلف کشور باید از 13 نهاد و مرجع استعلام و اخذ مجوز کرد اما در خوزستان این رقم به 21 مرجع و دستگاه می رسد. به علت پتانسیل ها و ظرفیت های بالای خوزستان سازمان های بیشتری در این استان راه اندازی شده که هر یک از این سازمان ها باید در بحث استعلام های لازم جهت سرمایه گذاری به اظهار نظر بپردازد. 

این مساله موجب رکود ببیشتر و توقف در صدور مجوزهای سرمایه گذاری می شود.
وی گفت: در شورای سرمایه گذاری خوزستان مصوب شد که سازمان ها باید در مدت دو هفته پاسخگوی استعلام ها و درخواست های سرمایه گذاران باشند و در غیر این صورت، عدم پاسخگویی این سازمان ها به منزله موافقت سازمان های یاد شده با سرمایه گذاری مربوطه تلقی خواهد شد.

شریعتی با بیان اینکه عدم مدیریت یکپارچه موجب بخشی نگری در بحث سرمایه گذاری شده است، افزود: در این مدت تلاش کردم که حلقه مفقوده مدیریت یکپارچه را تا آنجا که می توانم پیگیری کنم تا کارها انجام شود.

 اگر در سطح شهرستانی و استانی مدیریت یکپارچه تعریف شود بسیاری از امور حل خواهند شد و شتاب لازم را خواهند گرفت. بنابراین باید به تدریج تفویض اختیار به مدیریت استانی و منطقه ای صورت گیرد تا همه امور در مرکز متمرکز نشود و بتوانیم در جهت رفع معضل اصلی جامعه که بیکاری است تلاش کنیم و سرعت بیشتری به امور بدهیم. در سفر اخیر رییس جمهور به خوزستان نیز به آقای روحانی گفتم که باید به نوعی تفویض اختیار انجام شود تا استانداران و فرمانداران حتی الامکان بتوانند امور را به دست بگیرند.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات اخیر خوزستان از جمله قعطی برق مکرر بیان کرد: در جریان مسائل اخیر به وزیر نیرو و مسئولان وزارت نیرو گفتم که در 10 یا 12 سال گذشته، تمام این امور یعنی انتقال و توزیع برق زیر نظر سازمان آب و برق، اداره و کارها به خوبی انجام می شد اما بعدها آمدند و بخش های مختلف را تفکیک کردند و همه را به تهران وصل کردند.

 برای مثال شرکت برق منطقه ای زیر نظر توانیر راه اندازی شد و شرکت توزیع برق اهواز جدا از شرکت توزیع برق خوزستان، فعالیت کرد و نیروگاه های برق را تحت نظر شرکت مادر تخصصی تولید قرار دادند و بنابراین در زمان بروز بحران ، همه مشکل و تقصیر را گردن فرد دیگری می اندازند.

استاندار خوزستان ادامه داد: البته این موضوع را رد نمی کنم این تفکیک بخش های مختلف، کار تخصصی بوده است اما لازم است مدیریت یکپارچه در زمان بروز بحران وجود داشته باشد تا بتوانیم مسائل را بهتر مدیریت کنیم و مطالبات بحق مردم را جوابگو باشیم.

شریعتی با اشاره به دستور رییس جمهور در سفر اخیر در زمینه حل مشکل آب و فاضلاب خوزستان اعلام کرد: علیرغم مشکلاتی که دولت دارد، رییس جمهور قول رفع مشکل آب و فاضلاب خوزستان را داده اند و مقرر شد که این کار با تحقق تامین منابع آن از طریق فاینانس داخلی و خارجی آغاز شود. اعتبار اجرایی این پروژه 2 میلیارد دلار معادل 7 هزار میلیارد تومان و هزینه های لوله های مورد نیاز آن نیز 1500 میلیارد تومان است. یعنی یک اعتبار 8500 میلیارد تومانی برای بحث سلامت و ارتقا سلامت در خوزستان پیش بینی شده است که قطعا موجب ارتقا بخش سلامت در خوزستان خواهد شد.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت متولی سلامت است نه مسئول سلامت، تصریح کرد: بهبود سیستم دفع فاضلاب، قطعا به ارتقای بخش سلامت کمک خواهد کرد. این پروژه نیز در راستای اقتصاد مقاومتی است.

استاندار خوزستان گفت: طرح تحول سلامت، گرچه به علت عدم تامین منابع تاکنون با مشکلات جزئی مواجه شده است، اما این طرح در حال پیگیری است تا بتوانیم با مدیریت بهتر و استفاده بهینه از منابع در حوزه های مختلف، خدمات بهتری به مردم ارائه و رضایتمندی بیشتری ایجاد کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر