۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۲۶۰۴۴
سخنگوي کميسيون امنيت ملي در واکنش به جمع‌آوري پتوهاي با الياف عقيم‌گر در اصفهان گفت: سازمان پدافند غيرعامل بايد نسبت به اين موضوع توجه کرده و آن را تشخيص دهد.
به گزارش پایداری ملی، سيدحسين نقوي‌حسيني سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در واکنش به اعلام خبر جمع‌ آوري پتوهاي آغشته به الياف عقيم‌کننده در اصفهان گفت: بيو تروريست يکي از شاخصه‌هاي جدي و واقعي تروريست است.

وي گفت: پيش از اين کميسيون امنيت ملي براي بررسي بحث بيو تروريست جلسه‌اي را با مسئولان پدافند غير عامل برگزار کرده بود و آنها دراين جلسه اعلام کردند در اين رابطه تحقيقات و پژوهش‌هاي گسترده‌اي بر روي بيو تروريست انجام شده است.

نماينده مردم ورامين با بيان اينکه مصداق تشخيص بيو تروريست بسيار سخت است، بيان داشت: بر اين اساس کارشناسان متخصص بايد نوع آلودگي، ميکروبي و يا تراريخته مشکوک به بيو تروريسم را تشخيص دهند.

وي تاکيد کرد‌: هر شخصي نمي‌تواند اعلام کند که محصولي آلوده به بيو تروريسم در بازار و يا جامعه وجود دارد زيرا اين امر موجب تشويش و ناراحتي اذهان عمومي مي‌شود.

سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اينکه از لحاظ امنيتي نظارت و کنترل برروي مسائل بيوتروريست برعهده پدافند غير عامل است، گفت: موضوع بيو تروريست در برخي بيماريها نيز بسيار جدي بوده و پدافند غيرعامل نسبت به اين موضوع در کشور مي‌تواند اظهار نظر کند.

وي با اشاره به اعلام بيو تروريسم بودن پتوها در اصفهان از سوي رئيس سازمان بازرسي اتاق اصناف اين استان اظهار داشت: اگر کارشناسان پدافندغيرعامل اين موضوع را در اصفهان تاييد کرده باشند، اين موضوع صحت داشته و قابل پيگيري است و کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در صورت لزوم در ارتباط با اين مسئله جلسه خود را برگزار خواهد کرد.

همچنين حسينعلي حاجي دليگاني عضو مجمع نمايندگان استان اصفهان در گفتگو باخبرنگار مجلس گروه سياسي باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واکنش به اين خبر گفت: بيو تروريسم بحثي مهم، اساسي و جدي است که دشمنان نظام از اين طريق مي‌خواهند ملت، نسل ما و کشورمان را تحت تاثير خود قرار داده و آسيب بزنند.

وي گفت: اين موضوع را از طريق مسئولان مربوطه در استان اصفهان پيگيري خواهم کرد و نتيجه را در اختيار خبرنگاران قرار خواهم داد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر