۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۲۶۰۴۲
کردستان؛
مدیر کل پدافند غیر عامل استان کردستان گفت: قرارگاه سایبری زمینه ارتقای آگاهی و امنیت حوزه های فناوری استان را فراهم می‌کند.
به گزارش پایداری ملی، محمد رضایی،  مدیر کل پدافند غیر عامل استان کردستان در جلسه هم‌اندیشی و همفکری با کارشناسان حوزه سایبری ادارات و نهادها که در دانشگاه کردستان، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از جمله کشورهایی است که همواره در معرض حملات سایبری قرار داشته و در این راستا نیز باید کارشناسان و دست اندرکاران حوزه سایبری در سطح استان بمنظور ارتقاء آگاهی و امنیت افزایی بیشتر در حوزه های فناوری همفکری و هم اندیشی داشته باشند.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز آپا در دانشگاه کردستان افزود: این مرکز به عنوان یک پتانسیل و ظرفیت در استان در حوزه سایبری می‌تواند به عنوان یک بازوی بسیار قوی برای کمک به حفظ امنیت حوزه فناوری دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار گیرد و از آن بمظور انجام امور سایبری و اطلاع رسانی عمومی می توان استفاده کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان در ادامه به آگاه‌سازی دستگاه‌های اجرایی و نیز احساس نیاز آنها به لزوم تقویت امنیت فضای شبکه سایبری اشاره کرد و گفت: مرکز یاد شده که در راستای اهداف پدافندغیرعامل تشکیل گردیده و می تواند با ارائه خدمات به عنوان یک مرکز مطمئن مورد توجه دستگاه های اجرایی استان قرار گیرد و زمینه ارتباط دو طرفه جهت رفع دغدغه های موجود در امور سایبری را فراهم کند.

وی در پایان از دستگاه های اجرایی سطح استان خواست تا حوزه های آسیب پذیر و سامانه هایی که امورات حساس را انجام می دهند را بیشتر مورد توجه و حفاظت قرار دهند و برای بالا بردن ضریب امنیت این سیستمها با آپـا دانشگاه کردستان همکاری کنند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر