۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۲۶۰۳۴
عربستان برای مقابله با آنچه حملات سایبری ایران به کشورهای عربی خوانده است، کنفرانس بین المللی امنیت سایبری برگزار می کند.
به گزارش پایداری ملی، عربستان سعودی برای مقابله با آنچه «حملات سایبری ایران» به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خواند، کنفرانس بین‌المللی امنیت سایبری برگزار می کند.

کنفرانس بین‌المللی امنیت سایبری در ریاض که از امروز سه‌شنبه آغاز می‌شود تا فردا به کار خود ادامه خواهد داد.

مسئولانی از کشورهای مختلف حاشیه خلیج فارس در این کنفرانس برای بررسی مقابله با حملات سایبری و حمله هکرها شرکت می کنند.

امنیت سایبری به دغدغه جدید کشورهای جهان در سال‌های گذشته تبدیل شده است. کنفرانس بین‌المللی امنیت سایبری ریاض را مرکز ملی امنیت سایبری عربستان برگزار می کند.

وی افزود: برگزاری این کنفرانس پس از حملات متعدد به شبکه های رایانه‌ای سازمان‌ها و شرکت‌های عربستان و دیگر اعضای شورای همکاری در سال گذشته، صورت می‌گیرد که طرف های ایرانی به دست داشتن در آن متهم شدند. آخرین مورد از این حملات، حمله سایبری به رایانه های وزارت کار عربستان با انتقال ویروس «شامون 2» بود. در سال 2012 از نسخه قبلی این ویروس برای حمله به بخش انرژی عربستان استفاده شده بود.

رئیس مرکز ملی امنیت سایبری اعلام کرد در سال 2016 این کشور با 124 حمله سایبری روبرو شد. ایران در سال گذشته به دست داشتن در حملات سایبری به رایانه های وزارت کشور بحرین و موسسات مالی در کویت متهم شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر