۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۲۶۰۰۶
جانشین قرارگاه پدافند شیمیایی سازمان پدافند غیرعامل:
جانشین قرارگاه پدافند شیمیایی سازمان پدافند غیرعامل با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در زمینه پدافند غیرعامل گفت: وجود این فرهنگ در مسائل دفاعی و شهرسازی‌های قدیم کاملا محسوس است.
به گزارش پایداری ملی، جانشین قرارگاه پدافند شیمیایی سازمان پدافند غیرعامل پیش از ظهر امروز در نخستین سمینار و کارگاه آموزشی پدافند شیمیایی در استان یزد اظهار داشت: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه‌ای است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری و ارتقا و پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در برابر تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می شود.

وی عنوان کرد: این موضوع در گذشته در شهرسازی، خانه سازی و بسیاری از امور دیگر مورد توجه قرار می‌گرفت اما این فرهنگ امروز به رغم افزایش نیاز، به دست فراموشی سپرده شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: پدافند شیمیایی نیز مجموعه ای از اقدامات پیشگیرانه شیمیایی نظیر رصد و پایش تهدیدات و حوادث شیمیایی، تشخیص و اعلام وضعیت و محدود سازی حوادث است که هر یک از این موارد در جای خود بسیار حائز اهمیت است به عنوان مثال در حادثه پلاسکو اگر حادثه جزئی محدودسازی شده بود، این فجایع عظیم رخ نمی داد.

وی در مورد وجود صنایع شیمیایی در جوامع و کشورها بیان کرد: این امر نیاز به پدافند شیمیایی را بیش از پیش ضروری کرده است.

ایشان با بیان اینکه تلفات در حوادث شیمیایی بسیار فوری اتفاق می افتد، افزود: نظیر این موارد را در دوران دفاع مقدس همگان مشاهده کردند و دیدیم که یک بمباران شیمیایی یک گردان را درگیر کرده یا از بین می برد.

وی با اشاره به اینکه چین بزرگترین تولیدکننده محصولات شیمیایی است، بیان کرد: با این وجود تلفات و مرگ و میر انسانی در کشور ما بر اثر مواد شیمیایی با چین برابری می کند.

جانشین قرارگاه پدافند شیمیایی سازمان پدافند غیرعامل تاکید کرد: در چنین شرایطی آموزش و فرهنگ سازی از ضرورت های اساسی است و لازم است زیرساخت‌های لازم و تجهیزات نیز آماده سازی شود.




گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر