۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۲۶۰۰۵
پرداختن به موضوع آموزش در حوزه پدافند شیمیایی یکی از ضرورت ها برای جامعه امروز است .
به گزارش پایداری ملی، «محمدعلی طالبی» در نخستين سمينار آموزشي تخصصي پدافند شيميايي که با حضور رئيس اداره پدافند غيرعامل وزارت بهداشت، مديركل دارو و درمان سازمان پدافند غيرعامل کشور در یزد برگزار شد، 

با اشاره به توجه و اهتمام بيشتر دولت تدبير و اميد به موضوع پدافند غيرعامل اظهار كرد: در كنار اقدامات اجرايي و فعاليت‌هايي كه در عرصه ستاد و شوراي پدافند غيرعامل استان و كارهاي خوبي كه با همت فرمانداران در شهرستان‌ها انجام شده، پرداختن به مباحث آموزشي و توجيهي از اهميت بسيار زيادي برخوردار است.

وی افزود: هم به جهت تنوع فعاليت‌ها در حوزه پدافند غيرعامل و هم جديد بودن بسياري از مقولات كه در اين حوزه وجود دارد، ضروري است كارشناسان مديران مرتبط و مردم نسبت به حوزه پدافند غيرعامل آگاهي يابند.

طالبی در ادامه پدافند شیمیایی را یکی از مباحث بسيار مهم و اساسي در حوزه پدافند غيرعامل دانست و بیان کرد: اين حوزه هم به دليل حساسيت بسيار بالا و موضوعيتي كه در جامعه امروز وجود دارد و هم به دليل وقوع اتفاقات مرگ بار در سطح دنيا و نمونه هايي در سطح كشور و استان دیده شده، داراي جايگاه پراهميتي است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين كه استان يزد يك استان صنعتي است و تعداد قابل توجهي واحدهاي صنعتي شيميايي در اين استان مستقر است، خاطرنشان کرد: شاهد هستيم در بعضي از اين واحدها توجه‌اي از لحاظ جانمايي مناسب و مباحث پدافندي نشده است و در بعضي از مناطق واحدهاي صنعتي شيميايي در مجاورت و نزديك به واحدهاي مسكوني قرار گرفته اند كه هر خطري براي اين واحدها مي تواند امنيت و سلامت مردم را به شدت تحت تأثير قرار دهد.

وی ادامه داد: از طرف ديگر استان يزد استاني است كه در چهارراه مواصلاتي كشور قرار دارد و شاهد تردد بسيار بالايي از مواد شيميايي در جاده ها و خطوط ريلي استان هستيم.

این مقام مسئول افزود: اين ترد بسيار بالا مخاطرات بالقوه‌اي را براي كشور و استان فراهم مي‌كند و به عنوان مثال در حادثه نيشابور شاهد بوديم، يك محموله عبوري توسط قطار چه اتفاقي را رقم زد و تعدادي از هموطنان ما در اين حادثه زخمي و كشته شدند.

طالبي تصریح کرد: از اين جهت پرداختن به موضوع آموزش در حوزه پدافند شيميايي در جامعه امروز يكي از ضرورتهاست و همين ضرورت موجب شد تا دانشگاه علوم پزشكي حضرت آيت الله شهيدصدوقي(ره) و اداره كل پدافند غيرعامل استانداري اين سمينار آموزشي و تخصصي را تدارك ببينند و برگزار کنند.

طالبي در پايان اظهار اميدواري كرد: با برگزاري چنين سمينارهاي آموزشي شناخت بيشتري نسبت به موضوعات پيدا كنيم؛ بر مبناي اين آگاهي ها در زمان بروز اتفاقات بتوانيم تصميمات خوبي بگيريم و شاهد كاهش آسيبهاي ناشي از حوادث شيميايي در سطح استان و كشور باشيم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر