۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۲۵۹۵۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، آموزش و مدیریت را نیاز فضای سایبری استان برشمرد و بر برنامه ریزی در این زمینه ها تأکید کرد.
به گزارش پایداری ملی، حجت‌الاسلام سید جعفر مرتضوی در دیدار با روح الله مومن نسب، کارشناس فضای مجازی گفت: استان چهار محال و بختیاری از لحاظ مدیریت فضای مجازی نیاز مبرم به آموزش دارد و حضور کارشناسانی از جمله شما در این استان لازم و ضروری است.

حجت‌الاسلام مرتضوی افزود: تمام برنامه های کارشناسان فضای مجازی که از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی به منظور اجرای گفتمان های دینی در دانشگاه ها و دیگر مراکز علمی برگزار می‌شود، ضبط و در قالب سی دی در اختیار مخاطبین ما از جمله روحانیون، مداحان، هیئت های مذهبی گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: آموزش در باره ی مدیریت فضای مجازی بسیار لازم است و در حال حاضر مشاهده می‌کنیم که لطمه ها و آسیب های زیادی در این مورد به جامعه ی ما و به‌ویژه جوانان و نوجوانان ما وارد می‌شود که بسیاری از این آسیب ها زیر پوستی و غیر قابل مشاهده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری بیان کرد: در بسیاری از شهرها و روستا های استان ما، پدران و خانواده ها به هیچ وجه با فضای مجازی آشنایی ندارد، اما در مقابل نوجوانان و جوانان آنها به شدت در استفاده از فضای مجازی خبره شده اند و از تمام زوایای آن آگاهی دارند و این بزرگترین آسیب جامعه ی امروزی ماست.

حجت‌الاسلام مرتضوی گفت: در استان چهار محال و بختیاری حتی عشایر هم درگیر فضای مجازی و ماهواره هستند و بیش از ۹۰ درصد روستاها و مناطق روستایی و عشایری ما پوشش اینترنتی دارند و این درحالی است که هیچ گونه آموزشی و هیچ گونه آشنایی با معایب و آسیب ها ندارند و غافل از این هستند که دشمن با ترویج فرهنگ غلط از همین فضا ها چه قصد و هدفی را دنبال می‌کند.

روح الله مومن نسب، کارشناس فضای مجازی کشور گفت: با هدف آشنایی عموم مردم جامعه با آسیب ها و چالش های فضای مجازی، طرحی را به مرحله ی اجرا داریم که در این طرح افراد مشتاق و علاقمند به کار در فضای مجازی را انتخاب و دوره های آموزشی برای آنها برگزار می‌کنیم.
مومن نسب افزود: آموزش و در اختیار گذاشتن بسته ی فرهنگی به منظور تغذیه فکری از جمله کتاب و سی دی های آموزشی، باعث می‌شود هر یک از این افراد در منطقه ی خود یک آموزشیار فضای مجازی شود و رفته، رفته تجارب بسیاری کسب کند و نحوه ی استفاده ی درست از فضای را به دیگران آموزش دهند.

وی با اشاره به اینکه چون تعداد متقاضیان این طرح زیاد هستند و امکان مراجعه ی حضوری ندارند، ادامه داد: این آموزشیاران نیازی به مراجعه به استاد ندارند به این دلیل که آموزش های لازم از طریق فایل های پاور پویت و فایل های صوتی به آنها انتقال داده می‌شود.

گفتنی است، روح الله مومن نسب شنبه ۷ اسفند ۹۵ در دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه شهر کرد گفتمان دانشجویی با موضوع چالش های فضای مجازی برگزار کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر