۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵
کد خبر: ۲۵۹۴۷
معاون بسیج و امور استان ها سازمان پدافندغیرعامل کشور:
معاون بسیج و امور استان ها گفت: اهداف کلان و کلی پدافندغیرعامل در دریا شامل حفظ جان و کاهش تلفات و سرمایه انسانی و کاهش آسیب‌پذیری و پایداری در برابر تهدیدات و حفاظت از زیر ساخت‌ها و تاب آب‌آوری است.
به گزارش پایداری ملی، معاون بسیج و امور استان ها در همایش پدافند غیرعامل و دریا با اشاره به حوزه‌های ژئوپولیتیک و اهداف کلی پدافندغیرعامل در دریا، اظهارداشت: دریا تمدن‌ساز بوده و فرصتی برای توسعه پایدار و افزایش ثروت در کشور و این سیاست استعمار است که ایران را از دریا محروم کند.

وی بیان‌داشت: دریا سرشار از منابع عظیم انرژی گاز و ذخایرمعدنی و مواد غذایی است  و تسلط بر خلیج فارس به معنای تسلط بر انرژی جهان است.

این مقام مسئول بیان داشت: اهداف کلان و کلی پدافندغیرعامل در دریا شامل حفظ جان و کاهش تلفات و سرمایه انسانی و کاهش آسیب‌پذیری و پایداری در برابر تهدیدات و حفاظت از زیر ساخت‌ها و تاب آب‌آوری است.


معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل گفت: بسیج و سازمان پدافند یرعامل در 8 حوزه با یکدیگر هم‌افزایی دارند از جمله آن می‌توان به  تهدیدشناسی کالبدی و سایبری در سازمان‌ها  و کارخانه‌ها، مشارکت و حضور در پدافند غیرعامل دستگاه‌ها و سازمان‌ها، همکاری در مدیریت بحران در شرایط اضطراری دست‌ساخته در ارگان‌ها، فرهنگ‌سازی، آموزش و اطلاع‌رسانی و مشاوره که به دلیل رشد بسیج در زمینه‌های تخصصی است و سازمان‌دهی نیروی انسانی و مشارکت در برقراری امنیت نام اشاره‌کرد.

در ادامه این همایش، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری هرمزگان نیز بیان‌داشت: استان هرمزگان به لحاظ موقعیت استراژیک کشور و کریدور تجاری به اقصی نقاط دنیا عملا پیشانی امنیتی و اقتصادی و فرهنگی و نظامی کشور جمهوری اسلامی ایران را بر عهده دارد.

سید عبدالمحمد سجادی افزود: بنابراین استحکام و مقاوم سازی زیر ساخت‌ها در امر کالبدی و رعایت الزامات پدافندغیرعامل در حوزه‌های مختلف و توجه به مقوله پدافند غیرعامل و حساسیت آن در استان هرمزگان عملا بازتاب کلی اهداف کلان در جمهوری اسلامی ایران است.


گفتنی است،کارگاه تخصصی آموزشی پدافند غیرعامل و دریا با حضور اعضای شورای پدافند غیرعامل، مسئولان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌های استان هرمزگان در بندرعباس برگزار شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر