۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۲۵۹۳۹
مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان
ایرج کارخایی در نشست هم اندیشی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص زیرساخت های فرهنگی و هنری با بیان اینکه رویدادهای فرهنگی هنری خوب و گسترده ای در استان سمنان برگزار می شود گفت: باید از برنامه های فرهنگی هنری برای آموزش و توجه مردم به تهدیدات دشمنان استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، ایرج کارخایی در نشست هم اندیشی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص زیرساخت های فرهنگی و هنری با بیان اینکه رویدادهای فرهنگی هنری خوب و گسترده ای در استان سمنان برگزار می شود گفت: باید از برنامه های فرهنگی هنری برای آموزش  و توجه مردم به تهدیدات دشمنان استفاده کرد.

بر تولید محتوا با رویکرد فرهنگی و هنری برای مقابله با تهدیدات دشمنان تاکید کرد.

وی فرهنگ و هنر را در عرصه آموزش موثر خواند و گفت: زیرساخت های خوبی از جمله مجتمع های فرهنگی هنری در استان سمنان ایجاد شده است و این مرکز و برنامه های فرهنگی هنری می تواند در بحث پدافند غیرعامل و مقابله با تهدیدات دشمنان در عرصه های مختلف تاثیرگذار و مهم باشد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان به انواع تهدیدات دشمنان اشاره کرد و گفت: تهدید سایبری و تهدیدات زیستی از جمله این تهدیدات است که باید با برنامه و تدبیر با جنگ سایبری و تهدیدات زیستی دشمنان در عرصه های مختلف مقابله و مبارزه کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بر گفتمان سازی و تبدیل ادبیات پدافند غیرعامل به گفتمان رایج تاکید کرد.

 محمدرضا سوقندی در نشست هم اندیشی با مدیرکل پدافند غیرعامل این استان با موضوع بررسی زیرساخت های فرهنگی هنری افزود: برای تحقق اصل پدافند غیرعامل باید این موضوع در جامعه شناسانده و فرهنگ سازی شود.

وی نهادسازی در این عرصه را  مهم خواند و گفت: رابطه بین عامل و غیرعامل را در مساله پدافند باید شناسانده و در جامعه فرهنگ پدافند غیرعامل را ترویج کنیم.

وی تولید خاطره را یکی از راههای تبدیل یک مساله به فرهنگ عمومی دانست و گفت: برای تولید خاطره باید به ابزارهای مناسب فرهنگی و هنری و تبلیغی  توجه کنیم.

سوقندی، نفوذ در افکار عمومی را مهم دانست و گفت: الگوسازی و جریان سازی نیز در این عرصه بسیار تاثیرگذار است و باید در عرصه فرهنگ و هنر با تولید کتاب، اقدامات فرهنگی، تولید پایان نامه ها و ... پدافند غیرعامل را به گفتمان ملی تبدیل کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تاکید بر لزوم اتجاد جریان فرهنگی گفت: باید از ظرفیت های مختلف از جمله شورای فرهنگ عمومی، کانون های فرهنگی هنری مساجد و ... در عرصه تقویت پدافند غیرعامل در جامعه استفاده شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر