۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۹۳۷
شبکه های اجتماعی در عین حال که فضاهایی هستند که در آن ها افراد دوستان جدیدی پیدا کرده و یا دوستان قدیمی خود را در جریان تغییرات زندگی شان قرار می دهند، همچنین مکانی برای تبادل نظر نیز هستند که در آن کاربران عقاید و نظرات خود را با هم به اشتراک می گذارند .
به گزارش پایداری ملی، بنا‌بر هدف پلیس فتا مبنی بر اطلاع رسانی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی کلاس آشنایی با تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و راه‌های پیشگیری از وقوع جرائم سرهنگ اقبالی در محل سالن جلسات دانشگاه پیام نور واحد کرج  حاضر شد و در جمع دانشجویان و اساتید این دانشگاه گفت: شبکه‌های اجتماعی در عین حال که فضاهایی هستند که در آن‌ها افراد دوستان جدیدی پیدا کرده و یا دوستان قدیمی خود را در جریان تغییرات زندگی‌شان قرار می‌دهند، همچنین مکانی برای تبادل نظر نیز هستند که در آن کاربران عقاید و نظرات خود را با هم به اشتراک می‌گذارند.
 
وی افزود: تهدیداتی که در این حوزه می‌توان به آن اشاره کرد ساختارشکنی بستر فرهنگی جامعه وهجمه به ارزش‌های مذهبی و اعتقادی جامعه و در نهایت تخریب بنیان خانواده نمونه‌هایی از این تهدیدات می‌تواند باشد.
 
سرهنگ اقبالی ادامه داد: نقش مهم خانواده می‌تواند در این موضوع حائز اهمیت باشد اگر والدین اشرافیت کامل و آگاهی‌های لازم را در خصوص تهدیدات شبکه‌های اجتماعی داشته باشند می‌توانند تا حدودی نقش یک نهاد پیشگیرانه را در این حوزه ایفا کنند.
 
این مقام انتظامی در ادامه در خصوص پرداخت‌های اینترنتی و فیشینگ توضیح داد و گفت: فیشینگ روشی است که کلاهبرداران با طراحی صفحات جعلی اقدام به سرقت اطلاعات می‌کنند این صفحات بیشتر در مورد صفحات لاگین‌، درگاه‌های بانکی و ... می‌باشد سارقین نوین یا هکر‌ها یک سایت که از نظر ظاهری کاملا مشابه سایت‌های بانک و یا سایت‌های اصلی هستند را طراحی کرده و ضمن فریب افراد، اطلاعاتشان سرقت می‌کنند و به طبع آن حساب فریب خوردگان خالی می‌شود.
 
‌رئیس پلیس فتا استان البرز در پایان افزود‌: پلیس فتا آمادگی مقابله با جرائم رایانه‌ای را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش نمایند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر