۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۲۵۹۰۵
کرمانشاه؛
معاون بسیج امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور بر فرهنگ سازی پدافند غیرعامل در تمام لایه های جامعه تاکید کرد و گفت: فراگیری پدافند غیرعامل می تواند نقش کلیدی در بازدارندگی و کاهش آسیب ها داشته باشد.
به گزارش پایداری ملی، معاون بسیج امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور روز پنجشنبه در نشست مشورتی رابطان پدافند غیرعامل سازمان ها و ادارات استان کرمانشاه که در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: سازمان پدافند غیرعامل هزار و 200 دانشجو در رشته پدافند غیرعامل در مقطع کارشناسی و 30 نفر را در مقطع دکترا بورسیه کرده است.

وی در ادامه آموزش به مدیران رده بالا و میانی کشور، کارمندان ادارات و ارگان ها، ترویج درس پدافند غیرعامل در مدارس و فراگیر کردن آموزش ها در سطح جامعه را از دیگر برنامه های این سازمان عنوان کرد.

وی، سازمان پدافند غیرعامل را سازمانی نو پا دانست که دارای اهمیت فوق العاده حیاتی و ضروری با توجه به موقعیت جغرافیای سیاسی و منطقه ای برای کشور است.

او اظهار داشت: ایران با توجه به موقعیت و پتاسیل عظیمی که دارد، بدخواهان و دشمنان زیادی هم دارد که چشم طعمه به آن دارند و این امر اهمیت توجه به پدافند غیرعامل در کشور را دو چندان می کند.

او در ادامه به ابلاغیه 13 بندی سیاست کلی مقام معظم رهبری در مورد اهمیت پدافند غیرعامل در سال 82 اشاره کرد و گفت: در این ابلاغیه به تمامی ارگانها، نهادها و دستگاه ها اعلام شده که نیم تا 2 درصد از بودجه سرانه خود را به پدافند غیرعامل اختصاص دهند و یا در چشم انداز 20 ساله توسعه و برنامه پنجم توسعه توجه ویژه ای به این امر شده است.

ایشان به بحران ریزگردها در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: در پدافند غیرعامل زیرساخت های خدماتی نباید به هم وابسته باشند که مشکل در یک زیرساخت مثل قطع برق کل استان و کشور را فلج کند، زیرساخت های خدماتی باید چند وجهی و جزیره جزیره عمل کنند.

او در ادامه فلسفه پدافند غیرعامل را برای آمادگی به منظور مقابله با انواع تهدیدها دانست و گفت: امروزه در دنیا بیشتر تهدیدها از نوع تهدیدهای غیرعامل مانند تحریم اقتصادی، تهدیدهای زیستی، آلودگی زیست محیطی، غذایی، دارویی، جنگ نرم و روانی، بحران های اجتماعی، فرار مغزها، حملات سایبری و الکترونیکی به تاسیسات است.

وی بر آمادگی و تقویت پدافند غیرعامل زیرساخت ها در کشور تاکید کرد و افزود: باید پیش بینی های لازم برای کاهش آسیب پذیری، بازدارندگی و لطمات احتمالی تهدیدهای غیرعامل و عامل اندیشه شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمانشاه نیز گفت: امروزه در دنیا ماهیت جنگ و تهدیدها عوض شده و این تهدیدها به شکلی متنوع و گوناگون در آمده اند که مقابله با آنها نیز راهکارهای متنوع باید ارایه شود.

کیومرث رشیدی با اشاره به انواع تهدیدهایی که نظام جمهوری اسلامی از آغاز با آن روبرو بوده، گفت: با توجه به حوادثی که در پیرامون کشور رخ می دهد توجه و اهمیت به پدافند غیرعامل از اهمیت بسزایی برخوردار است. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر