۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۲۵۹۰۲
وزیر دفاع در همایش رزمندگان عملیات والفجر ۸:
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه "بر‌د" و "دقت" موشک‌های بالستیک ایران ‌ارتقا یافت، گفت: مسیر دفاعی کشور به گونه ای تعریف شده که اطمینان بخش است.
به گزارش پایداری ملی،  سردار سرتیپ پادار دکتر حسین دهقان دقایقی پیش در همایش فاتحان فاو با حضور پیشکسوتان دوران دفاع مقدس استان‌های شمالی در نوشهر با طرح این پرسش که چه دلیلی برای دشمنی آمریکا و صهیونیست‌ها و یارانشان در غرب و دنیا علیه نظام اسلامی وجود دارد، به اهداف دشمنان اشاره کرد.

وی گفت: دشمنان، ملت را همواره آزموده‌اند و این درحالی که همواره بر وحدت و انسجام ملت افزوده شده است.

دهقان با بیان اینکه آیا می‌توان نقطه پایانی برای دشمنی دشمنان متصور بود گفت: اگر پایان دشمنی را متصور کنیم باید لازمه حیات انقلاب و نظام و به بارنشستن جبهه بیداری اسلامی و مقاومت را مدنظر قرار دهیم.

وزیر دفاع با بیان اینکه آمریکا روزگاری دارای هیمنه بود و این هیمنه شکست شد گفت: امروز حتی تهدیدهای لشکرکشی آمریکا مورد توجه قرار نمی گیرد و امروز آمریکا جرات رویایی رودررو و مستقیم را ندارند.

وی افزود: همیشه در طول سال‌های انقلاب رساندن پیام انقلاب، مواضع نظام و حرف های مبتنی بر فرهنگ انقلاب و اسلام به گوش همه مردم جهان و علاقه مندان به کشور ما جز دغدغه اصلی نظام ما بوده است چرا که همواره رسانه‌ها در سیطره استکبار جهانی بوده است.

وزیر دفاع با بیان اینکه فضای مجازی یک ظرفیت جدیدی است که می‌تواند بخشی از این کاستی را جبران کند و ما با استفاده از فضای مجازی و گستردگی آن می توانیم حرف و هدف انقلاب اسلامی را به جهانیان برسانیم، افزود: برگشت دین و ارائه الگوی متفاوت از جمله مسائل مهم است و انقلاب اسلامی شعارنه شرقی و نه غربی که بر فطرت اسلامی و رستگاری متکی شده را مطرح کرده است.

دهقان ادامه داد: دشمنان دنبال تجهیز، توانمندی و توسعه دامنه حضور و نفوذ خود هستند درحالی برای محدودکردن انقلاب اسلامی هر اقدامی را انجام خواهند داد.

وی عدالت، آزادی و بهره‌مند شدن از منافع مادی و حفظ و پایداری ملی را شعار انقلاب دانست و گفت: کسی حق ندارد خود را ارباب جهانیان بداند زیرا فرد انسانی کرامت داشته و آزاد آفریده شده است.

وزیر دفاع تصریح کرد: نظام سلطه صلاحیت اخلاقی برای دیگر ندارد واندیشه اش چپاول و کشتار است و همه شناسنامه غربی ها از دوران استعمار کهن و نو، چیزی جز کشتار و غارت ملت ها برای تامین منافع خود نیست.

همه شکل‌دهی‌ها نظیر ناتوی غربی تلاش برای مقابله با انقلاب اسلامی است

دهقان، آمریکا و غرب را بانی طالبان دانست و گفت: نتیجه حمایت‌های آمریکا از گروهک‌ها، کشتار مردم و دستمایه جنایت‌های جدید علیه اسلام می‌شود و جهل نظام سلطه را هدایت و رهبری می کند و مایه تداوم حیات آن می‌شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه آمریکا در حال تلاش است تا اسرائیل را از ذهن مسلمانان حذف و ایران را جایگزین آن کنند گفت: همه شکل‌دهی‌ها نظیر ناتوی غربی تلاش برای مقابله با انقلاب اسلامی است.

دهقان با عنوان اینکه امروز دنیا از ارزشهای اخلاقی فاصله گرفته است افزود: امروز پول عربستان با خصلت های عربی و جاهلی قبل از اسلام درهم تنیده و سبب ایجاد فجایع می شود و ایران اسلامی سعی کرد تا پرده ها را کنار زند.

وزیر دفاع به روی کار آمدن ترامپ و فرمایش مقام معظم رهبری درباره آشکار شدن چهره آمریکا اشاره کرد و گفت: هرجایی که آنان حضور دارند، توسعه فساد و بدبختی ملت‌ها را دنبال می‌کنند.

دهقان با بیان اینکه سلفی‌گری و وهابی‌گری جایگاهی در اسلام ندارد گفت: امروز داعش و گروه‌های تروریستی بزرگترین خطر برای بانیان آن محسوب می‌شوند.

ثبات و امنیت کشور ما در دنیا بی‌نظیر است

وی با بیان اینکه امروز داعش تهدیدی برای ما نیست زیرا پایگاه اجتماعی در کشور ما ندارد، گفت: امروز به رغم همه تلاش‌های دشمنان، داعش هیچ عمل موفقی نتوانست در کشور انجام دهد و ثبات و امنیت کشور ما در دنیا بی نظیر است.

دهقان، توسعه عوامل قدرت ملی با حفظ فرهنگ ایثار و شهادت را لازمه حفظ و تداوم حیات انقلاب برشمرد و گفت: باید در عرصه علم و فناوری کشور را در بالاترین سطح ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی وظیفه ملی است گفت: امروز بیش از آنچه در گذشته نیاز به برداشتن گام‌های اساسی داریم و باید قدرت دفاعی را افزون کنیم.

دهقان گفت: امروز در همه حوزه‌های صنعت دفاعی نظیر هوافضا و در بخش موشک‌های زمین به زمین، موشک‌های بالستیک دوربرد را تا برد مناسب و قابل قبول ارتقا دادیم.

وی دقت اصابت را دستاورد فناورانه بالا بیان کرد و گفت: میزان دقت در بردهای بالا افزایش یافته و میزان ماندگاری موشک‌ها در حال حاضر به 15 تا 20 سال افزایش یافته است.

موشک‌های کروز زمینی و زمین به زمین به برد قابل قبولی رسیده است

دهقان، تاکتیکی بودن را از دیگر دستاوردها برشمرد و گفت: موشک‌های کروز زمینی و زمین به زمین به برد قابل قبولی رسیده است و در بحث پدافندی، موشک‌ها و سلاح‌های کوتاه برد، میان برد و بلند برد با تکیه بر فناوری داخلی و دانش بومیان تولید و بومی‌سازی می‌شود

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: مسیر دفاعی کشور به گونه ای تعریف شده که اطمینان بخش است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر