۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۲۵۸۸۲
کمالی‌پور:
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: هیئت سوئدی از قوانین ایران مطلع بود، بنابراین صدور بیانیه ضدایران خلاف موازین حقوقی است.
به گزارش پایداری ملی، یحیی کمالی‌پور عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به امضای قرارداد در منزل سفیر سوئد، گفت: امضا این قرارداد خلاف عرف و مغایر با پروتکل‌های بین‌المللی است و به مصلحت کشور نیست.

وی با بیان اینکه طبق عرف و پروتکل‌های بین‌المللی، قراردادهای تجاری باید در وزارتخانه، دستگاه‌ها و یا نهادهای رسمی کشور انجام می‌شد، تصریح کرد: امضا قرارداد در منزل شخصی سفیر سوئد به هیچ‌وجه قابل‌پذیرش نیست و این موضوع را در مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌کنیم.

کمالی‌پور با اشاره به بیانیه‌ای که به دنبال سفر هیئت دیپلماتیک سوئد علیه ایران صادر شد، گفت: این مسائل در گذشته نیز تکرار شده بود و تعدادی از کشورهای اروپایی پس از حضور در ایران، مطالبی ضد جمهور اسلامی ایران بیان کردند.

نماینده مردم جیرفت در مجلس با بیان اینکه هر کشوری قواعد و ارزش‌هایی دارد که انتظار دارد افراد خارجی به آن ارزش‌ها احترام بگذارند،گفت: نظام کشور جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر اسلام است و حجاب یکی از قوانین کشور است، بنابراین هر شخصی که بخواهد وارد ایران شود باید خود را با قوانین و ارزش‌های ما تطبیق دهد.

کمالی‌پور با بیان اینکه کسی به اجبار وارد خاک ایران نمی‌شود، اظهار داشت: هیئت سوئدی از قوانین ایران مطلع بودند و به خواست خود وارد خاک ایران شدند، بنابراین صدور بیانیه ضدایران و ضدحجاب خلاف موازین حقوقی و اصول روابط متقابل بین کشورهاست.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: انتظار می‌رود دستگاه دیپلماسی ضمن پاسخ دادن به بیانیه مذکور، به طور رسمی به افرادی که متقاضی حضور در ایران هستند قوانین و شرایط کشور توضیح داده شود که پس از خروج شاهد چنین اقداماتی نباشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر