۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۲۵۸۷۴
رئیس اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا‌، فضای مجازی را عضو جدایی ناپذیر خانواده‌ها دانست و گفت: رشد فناوری باید همگام با فرهنگ استفاده از آن صورت بگیرد و امروزه با مشکلاتی در جامعه دانش آموزی مواجه هستیم که نشان از عدم رشد فرهنگ استفاده از این فضا دارد.
به گزارش پایداری ملی، سرور اسکندری مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان نیز در جلسه همکاری با پلیس فتا در خصوص استفاده از فضای مجازی را بسیار ارزشمند و مهم دانست و گفت‌: امروزه فضای مجازی جزئی از زندگی ما شده است و به همین دلیل باید با فرهنگ‌، خطرات و آسیب‌های این شمشیر دو لبه آشنا شد و فرصت‌ها و تهدید‌های آن را بشناسیم.
 
زنگی‌آبادی رئیس اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا‌ اعتیاد به فضای مجازی و اینترنت را بسیار مخرب دانست و گفت: سرد شدن روابط اجتماعی و بی‌توجهی به جمعیت حقیقی در جامعه‌، میهمانی‌ها، جلسات و دیگر اجتماعات را به دلیل همین اعتیاد شاهد هستیم.
 
وی یکی از آسیب‌های مهمی که دانش آموزان و دانشجویان را در‌گیر کرده است را ارتباط خارج از عرف دختران و پسران دانست و اظهار کرد: خطرناک‌ترین آسیبی که امروزه به آسانی در دسترس قرار گرفته است شبکه‌های مستهجن است.
 
زنگی آبادی مدیریت فضای مجازی را بسیار مهم دانست و تصریح‌کرد‌: باید با مدیریت مکان‌، مدیریت زمان‌، استفاده بهینه و مدیریت محتوا استفاده از فضای مجازی را در دست بگیریم و به همین منظور باید اطلاعات عمومی مسئولین و والدین از فضای مجازی و فناوری نوین تا حد لازم رشد کند تا بتوانند ضمن نظارت بر رفتار فرزندان ودانش آموزان در این شبکه‌ها را کنترل و جهت دهی نمایند.
 
وی افزود: ‌رشد فناوری باید همگام با فرهنگ استفاده از آن صورت بگیرد و امروزه  با مشکلاتی در جامعه دانش آموزی مواجه هستیم که نشان از عدم رشد فرهنگ استفاده از این فضا دارد.  

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر