۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۲۵۷۹۹
همایش تخصصی تمهیدات فراروی صنعت برق در بخش توزیع از منظر پدافند غیر عامل با حضور مدیر عامل، معاونان مدیران و اعضاء کمیته پدافند غیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد برگزار شد.
به گزارش پایداری ملی، در این همایش مهندس خادم دبیر کمیته پدافند غیر عامل شرکت توانیر با اشاره به اهداف همایش گفت : این دوره آموزشی تخصصی با هدف ارتقا دانش و اطلاعات کاربری کارکنان شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهدو با اهتمام مدیر یت عامل وشرکت فعال اعضای کمیته پدافند غیر عامل و مشارکت مدیران و کارشناسان این شرکت برگزار شد. 

وی تصریح کرد: با توجه به تغییر تمهیدات و تعیین تمهیدات جدید از سوی سازمان پدافند غیر عامل کشور تصمیم گرفته شد تا بر اساس اولویت تمهیدات اعم از تروریستی، سایبری و الکترومغناطیس  مطالب جمع آوری شده از سوی دکتر دشتی از اساتید دانشگاه علم و صنعت به صورت پرزنت به همکاران برق مشهد عرضه و ارائه شود. 

در این همایش تعریف تروریسم، اقدام تروریستی و آسیب پذیری های بخش توزیع در رابطه با تمهیدات نوین مورد تحلیل و تجزیه قرار گرفت. بحث تحلیلی مخاطرات نیز بررسی و برای هر یک مصداق های لازم به صورت موردی تشریح شد. همچنین در مورد ساختار پدافند غیر عامل  دستگاه های اجرایی از جمله کمیته های پدافند غیر عامل بخش توزیع و تأکیدات قانونی توسط اینجانب مطالبی یادآوری و ارائه شد. 

ضمن اینکه در این همایش نقاط افتراق و اشتراک مدیریت بحران ناشی از بلایای طبیعی و مدیریت بحران ناشی از اقدامات خصمانه را یادآوری گردیدو در نهایت امیدواریم در جلسات بعدی این شرکت هر یک از این موارد در اتاق فکر کمیته پدافند مطرح و راهکارهای مقابله با هر تهدید توسط همکاران تبیین شود. 

دکتر رضا دشتی مدرس و مشاور سازمان پدافند غیر عامل و عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت نیز در این همایش به تشریح جایگاه پدافند غیر عامل خطرات مختلفی طی سخنانی ضمن بیان رهنمودها و تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه پدافند غیر عامل به تشریح کلیات و نقش و جایگاه پدافند غیرعامل در صنعت برق و همچنین مصوبات و ابلاغیه های وزارت نیرو در این حوزه پرداخت.

دکتر رضا دشتی مدرس و مشاور سازمان پدافند غیر عامل و عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت نیز در این همایش به تشریح جایگاه پدافند غیر عامل و خطرات مختلفی که تسلیحات مغناطیسی و لیزری صنعت برق را تهدید می کند، پرداخت .

وی در ادامه به تشریح تهدیداتی که می تواند در سیستم توزیع برق، مدیریت سیستم توزیع و در حوزه مردم و مشترکین اختلال ایجاد کند پرداخت و برای مقابله با این تهدیدات گفت: وضع قوانین و فرهنگ سازی از جمله راه های مقابله با تهدیدات است. وی در این همایش همچنین درباره ویژگی ها، آسیب ها و خطرات تهدیدات سایبری و ارتش سایبری نیز توضیحاتی ارائه نمود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر