۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۲۵۷۴۴
با حضور معاون امنیتی و انتظامی استاندار و معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور، مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز و نمایندگانی از شرکت های آب و برق خوزستان، آب و فاضلاب اهواز، اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و اداره کل ارتباطات و فن آوری اطلاعات استان و نیز جمعی از اعضاء هیأت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز، علل قطع برق، آب و تلفن در جلسه­ ی اضطراری پدافندغیرعامل بررسی شد.
 با حضور معاون امنیتی و انتظامی استاندار و معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور، مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز و نمایندگانی از شرکت های آب و برق خوزستان، آب و فاضلاب اهواز، اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و اداره کل ارتباطات و فن آوری اطلاعات استان و نیز جمعی از اعضاء هیأت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز،  علل قطع برق، آب و تلفن در جلسه­ ی اضطراری پدافندغیرعامل بررسی شد.

واکاوی تخصصی علل قطع برق و تأثیر آن بر سایر زیر ساخت های شهری استان خوزستان در جلسه ی پدافند غیرعامل

در این جلسه که با هدف ارائه ­ی راهکارهایی برای افزایش پایداری شبکه برق و استمرار خدمات سایر زیرساخت ها در زمان وقوع بحران برگزار گردید، دهقان معاون امنیتی و انتظامی استاندار خواستار شفاف سازی و بیان صادقانه­ ی مشکلات به مردم شد وی با مهم برشمردن آسیب شناسی حوادث اخیر خواستار بررسی راهکارهای کاهش تأثیرات زیرساختها بر هم شد.

مدیرکل پدافندغیرعامل استان در این جلسه ضمن مهم برشمردن استمرار خدمات عمومی در زمان بحران، بر پیگیری تأمین دیزل ژنراتور برای تصفیه خانه ها در کارگروه آب و برق شورای پدافند غیرعامل استان تأکید کرد.

حری با اشاره به مغفول ماندن تأثیر درهم کنش زیرساخت های حیاتی در استان گفت طراحی زیرساخت های موجود از ابتدا تنها برای رفع نیاز انجام شده است و نه بر مبنای پایداری.

واکاوی تخصصی علل قطع برق و تأثیر آن بر سایر زیر ساخت های شهری استان خوزستان در جلسه ی پدافند غیرعامل

 وی به لزوم تهیه­ طرح اضطراری بحران در حوزه ی ارتباطات و فن آوری اطلاعات اشاره و از اداره کل ارتباطات و فن آوری اطلاعات استان خواست با همکاری اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با جدیت بیشتر به نظارت بر نحوه ی اجرای مفاد پروانه های تخصیص یافته به اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل در استان بپردازند.

حری با اشاره به عدم امکان برقراری ارتباط در ساعات قطع برق،  از نحوه ی نظارت بر عملکرد اپراتورهای تلفن همراه انتقاد کرد و افزود، شارژ باتری های آنتن های  BTS در فواصل زمانی معین، تهیه­ی راهکارهای جایگزین برای برقراری ارتباط در زمان بحران یا هر گونه پیشنهاد دیگری بایستی به سرعت بررسی و  اجرای آن در دستور کار دستگاه­های ذیربط قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز با ارائه­ گزارش عملکرد شرکت توزیع در بحران اخیر، عنوان کرد با وجود اینکه تجهیزات مورد استفاده در استان خوزستان مطابق با آخرین استانداردهای جهانی است ولی غلظت آلودگی و گرد و غبار 67 برابر بیش از میزان پیش بینی شده­ در دنیاست که تمامی استانداردها و پیش بینی های جهانی را درنوردیده است.

دکتر جورابیان عضو هیأت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز با ابراز نگرانی از تمرکز نهادهای تصمیم گیرنده و اجرایی بر کاهش تأثیرات حوادث زیست محیطی، به خسارت هنگفت وارده بر بدنه­ی دولت بر اثر قطع برق در روز گذشته در خوزستان اشاره کرده و افزود مبلغ مورد نیاز برای تأمین امکانات مورد نیاز برای تصفیه خانه های استان در مقایسه با زیان وارده به اقتصاد ملی، رقم قابل توجهی نخواهد بود.

 جورابیان بر توجه به علل و منشأ بروز پدیده ی گرد و غبار به جای راهکارهای مقابله با آن تأکید نمود و عملکرد شرکت توزیع برق اهواز در بحران های پیش آمده را قابل تقدیر دانست.

وی همچنین استفاده از باتری های خورشیدی را به عنوان راهکاری ساده و مقرون به صرفه برای تأمین برق آنتن های BTS در زمان بحران پیشنهاد داد.

در این جلسه همچنین استفاده از پوشش های مناسب سیلیکونی در پست های برق، در اولویت قرار دادن شستشوی خطوط 400 کیلو ولت،  تعیین مراکز خدمات رسانی مهم شهر (بیمارستان ها، ادارات، بانک ها و... ) و تجهیز آن ها به منابع برق اضطراری و استفاده از میکرو شبکه­ی هوشمند برق به عنوان راهکارهایی برای کاهش تأثیر قطع برق بر سایر زیرساخت ها، مطرح شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر